OldStar en Meester Peter Timmer uit Emmen heeft groot hart voor vv Sweel : “Het allermooiste vond ik, dat ik na een hele lange periode, weer samen ging voetballen met Ruud Jalving”

Peter Timmer beleefde met v.v. Valthermond grote successen en deed dat bij ZBC nog eens dunnetjes over. De Emmenaar speelde als centrale verdediger vanaf het seizoen 2008-2009 tot en met 2012-2013 in de hoofmacht van ZBC. Na de fusie speelde Peter op de zondagochtend nog twee seizoenen in Sweel 2. Voor Peter was het in meerdere opzichten een bijzondere periode. “Ik speelde op een gegeven moment samen met jongens die ik ook nog als leerlingen in groep 8 van de basisschool onder mijn hoede had gehad.”

Vriendschap

De vriendschap met Ruud Jalving speelde een belangrijke rol om voor ZBC te kiezen. “Het allermooiste vond ik, dat ik na een hele lange periode weer samen ging voetballen met Ruud Jalving. We hebben jaren geleden samen gespeeld in de jeugd van FC Emmen, daar ontstond onze vriendschap. Op een vakantie op Ameland spraken we af om het seizoen 2008-2009 samen te gaan spelen bij vv ZBC. Het dorp waar Ruud woont en ik al jaren vertoefde als badmeester en later meester van groep 8 op obs De Anwende. Ruud kwam van ACV en ik van vv Valthermond.”

Groot feest

Er volgden onder leiding van trainer-coach Jaap Scholing mooie jaren met veel succes. “De mooiste vond ik toch wel het kampioenschap in de 3e klasse uitgerekend in en tegen vv Valthermond. Het respect wat we daar kregen van deze club was groots. Dat siert de club vv Valthermond. In Zweeloo volgde een rondtoer en een groot feest. Het jaar daarna eindigden we op een derde plaats in de 2e klasse met kans op promotie, maar helaas bleek de vv Wolvega net iets te sterk. Maar trots konden we zijn, we hadden het met twee kampioenschappen op rij toch maar mooi geschopt tot de 2e klasse, waarin we 2 jaar prima meedraaide.”

Bijzondere ervaring

Peter kijkt met ontzettend veel genoegen en veel plezier terug op zijn voetbalperiode in Zweeloo. “Ik heb enorm genoten om met een groep oudere jongens en een mix van jeugd en twintigers te mogen spelen in de hoofdmacht van ZBC. Ik speelde op een gegeven moment samen met jongens die ik ook nog in groep 8 had gehad van de basisschool. Een bijzondere en leuke ervaring. Het voetbal in Zweeloo en Aalden leefde toen enorm. Veel supporters langs de lijn. En dat is nog steeds zo, het is een warme club waarin iedereen wordt gerespecteerd en op handen wordt gedragen.”

Nog steeds nauw betrokken bij het voetbal

Peter is nog steeds nauw betrokken bij het voetbal. *Ik speel op vrijdagavond nog bij de 45+ van de vv Drenthina. Op zondagmorgen speel ik bij TMV in de zaal. Een competitie met een vriendenploeg. Dat is enorm genieten. De afgelopen vier seizoenen ben ik werkzaam geweest als trainer-coach van de hoofdmacht van zaterdag 2e klasser vv Drenthina. Dit seizoen heb ik een sabbatical en hoop  volgend seizoen weer ergens een club te trainen.”