OldStar André Pol : Echte allrounder met grote clubliefde voor jubilerend Sweel

Dat de naam van André Pol onlosmakelijk verbonden is met vv Sweel, mag geen geheim heten. De liefde voor het voetbal in Zweeloo heeft voor André altijd voorop gestaan. De clubman uit Aalden speelde 14 seizoenen in het eerste team van Sp. Zweeloo (1988-1995 en 1999-2006) en maakte eind jaren negentig een kortdurend uitstapje naar het voormalig Minjak (1996-1999) uit Schoonebeek.

Als voetballer was André echt een allrounder. Hij begon onder Anjo Stevens in de voorste linie, speelde mid-mid onder Tinus Schimmel en de routinier eindigde onder leiding van Jaap Scholing als laatste man. “Ik heb een bijzonder leuke tijd gehad we hadden ook een hele hechte vriendengroep.”

André heeft tal van herinneringen paraat over bijzondere wedstrijden. “Het uitduel tegen Valthermond zal ik niet snel meer vergeten. We werden na rust op een kansloze 4-0 achterstand gezet en toen ook nog eens een speler met rood werd weggezonden, leek het over en uit. Uiteindelijk wonnen we de wedstrijd toch nog met 5-6….! Een scoreverloop om nooit meer te vergeten!”

André is in het dagelijks leven een nijvere bouwvakker bij bouwbedrijf Brands in Emmen, maar ook op ’t Alterbarg bouwde de Aaldenaar de afgelopen decennia op meerdere vlakken mee aan de gezonde toekomst van vv Sweel. Als vrijwilliger en gangmaker de smeerolie van onze club.

André is nog steeds heel nauw betrokken bij vv Sweel: als scheidsrechter, als speler/leider van Sweel 3 en speler bij de 45+. Bovenal een man waar de club nooit tevergeefs een beroep op doet!