Nog geen lentegevoel voor hoofdmacht Sweel (zon)

Op de eerste lentedag van dit jaar speelde de hoofdmacht van Sweel (zon) tegen Zuidlaren, maar nog steeds geen voorjaar voor de oranje zwarten. De formatie van Ben Ribberink leed in Noord-Drenthe een geflatteerde 3-1 nederlaag.

In tegenstelling tot vorige week creëerde de ploeg nu wel kansen. De bezoekers uit Zweeloo waren een paar keer dicht bij de openingstreffer, maar het zat ook niet mee. Ruben Looije werd in het zestien meter gebied getorpedeerd door de Zuidlaren goalie. Maar de scheidsrechter stond er bij en deed niks, terwijl rood en een strafschop op zijn plaats waren.

Net als de vorige week ging het mis in de 28e minuut. Misverstanden op rechts, een aarzelende keeper en Zuidlaren stond op een 1-0 voorsprong. De eerste helft speelde Sweel best aardig voetbal en was zelfs een tikkeltje beter dan Zuidlaren.

Direct na rust een inschattingsfout op links, een hoge voorzet een keeper die de bal nog net kon raken, maar net niet genoeg en de bal was voor het intikken: 2-0. Direct daarna een slalom van Wouter van der Veen die goed afrondde: 2-1. Dat gaf moed. Doch Sweel kon de goede eerste helft geen vervolg geven. De ruimtes werden groter en het was een wonder dat Zuidlaren de score niet flink kon verhogen. De derde treffer kwam er wel, vlak voor het einde.

Jammer dat de scheidsrechter weer een hoofdrol opeiste. Hij zag een duw tegen Siebert Looije die hem tegen de paal deed belanden over het hoofd. 3-1 Broer Ruben had de marge even later moeten verkleinen, maar hij faalde van dichtbij voor een leeg doel. Jammer, weer een nederlaag, die eigenlijk niet nodig was geweest.

Bekijk een fotoreportage

zuidlaren-1-vv-sweel-1