NK Beach Soccer valt in water voor D-team v.v. Sweel

Zweeloo / Scheveningen – De D-jeugd van v.v. Sweel had zich optimaal op het Nederlands Kampioenschap (NK) Beach Soccer geprepareerd, maar de zomerstorm gooide zaterdagmiddag op het strand van Scheveningen danig roet in het eten. Het strandvoetbal-evenement werd tot grote teleurstelling van de jeugdspelers en begeleiding afgelast. ‘We waren er helemaal klaar voor om ons met de top van Nederland te meten, maar de weersomstandigheden lieten het helaas niet toe. We konden onverrichter zake naar huis’, aldus teamleider Jeroen Dijkstra.

Eind juni plaatste het D1-team van Jeroen Dijkstra en Lars Sikken zich tijdens het Beach Soccer Drenthe nog glorieus voor het NK. ‘Dat was natuurlijk een formidabele prestatie. We kwamen als beste team van Drenthe uit de bus. Voor onze vereniging best uniek te noemen.’

Beach Soccer wordt gespeeld op een relatief klein speelveld. De grote doelen en spelen op mul zand vragen volgens Jeroen Dijkstra aardig wat van het uithoudingsvermogen van de spelers. ‘Het is heel mooi om te doen en om naar te kijken. Er is veel actie en er worden veel goals gescoord. Dat hadden we tijdens het NK uiteraard graag willen demonstreren.’

Er is door de organisatie van het NK Beach Soccer nog geen nieuwe datum vastgesteld. Dijkstra verwacht hierover op korte termijn meer duidelijkheid te krijgen. ‘Ik heb begrepen dat het de bedoeling is om het evenement bij de junioren te verplaatsen naar een binnensportaccommodatie. Hopelijk gaat dit op korte termijn plaatsvinden, want ons team is er helemaal klaar voor.’

Bijschrift foto: In juni behaalde het D-team van v.v. Sweel het Drents kampioenschap Beach Soccer. Afgelopen zaterdag was het succesvolle team op het strand van Scheveningen helemaal klaar voor de volgende klus: het Nederlands Kampioenschap (NK). Helaas gooiden de barre weersomstandigheden roet in het eten. Het NK zal op een later moment worden gespeeld. Op de foto tweede rij v.l.n.r. Mees Kuipers, Jordy Werkman, Wilko Haddering en Thomas Nijland. Eerste rij v.l.n.r. Martijn Jansen, Stein Jansen en Tom Tempelman. (Foto: v.v. Sweel)