Nipte zege hoofdmacht v.v. Sweel (zat) op Nieuw-Balinge (Update)

De hoofdmacht van v.v. Sweel (zat) behaalde zaterdagmiddag een nipte 3-2 zege op middenmoter Nieuw-Balinge.

Een zwaarbevochten overwinning op Nieuw Balinge houdt de hoofdmacht van Sweel zaterdag in de race naar een ongeslagen kampioenschap. Hoewel de tegenstander het betere van het spel had op sportpark t’Alterbarg, bleven de punten in Zweeloo. De afgelopen weken is door de mannen van trainer Bert Wiebing getraind op spelsituaties en het verfijnen van de tactiek. Hier was weinig van terug te zien in het spel.

De combinaties verliepen moeizaam en de agressie en winnaarsmentaliteit zakten bij de meeste spelers door de ondergrens. Hierbij speelde Nieuw Balinge wel met de juiste instelling en het was dan ook hun doel om als eerste punten van de koploper af te snoepen. Het was dan ook aan de mannen uit Zweeloo te verwijten dat zij de mogelijkheid hier toe boden.

In de eerste helft probeerde Sweel te voetballen en combinaties te zoeken via het middenveld, maar het was Nieuw Balinge die de bovenliggende partij was. Wel vielen de eerste doelpunten aan de kant van Sweel. Lars Sikken en Willy Lubowa , zorgen ervoor dat Sweel op een 2-0 voorsprong kwam. Door slap verdedigen aan de kant van Sweel, kwam Nieuw Balinge terecht op 2-1. Met een weergaloos doelpunt bepaalde Lubowa de ruststand 3-1.

Gelijk na rust kon door vreselijk slecht verdedigen aan de zijde van Sweel de buitenspeler van Nieuw Balinge langs de achterlijn de verdediger passeren en zo de 3-2 inleiden. Na de 3-2 was het helemaal gebeurd met voetballen aan de kant van Sweel en was Nieuw Balinge op stoom om de gelijkmaker te produceren. Hiertoe werd, door een eenvoudig gegeven penalty, de kans voor de bezoekers gepresenteerd. Keeper Jaap Haan was voor de mannen uit Zweeloo de held van de middag , door de penalty te stoppen, waardoor de voorsprong behouden bleef. Dit gaf de mannen uit Zweeloo nog het restje moed om de strijden voor de overwinning. Wat met kunst en vliegwerk ook uiteindelijk is gelukt.

Het is wel duidelijk dat het voor aankomende zaterdag anders moet, want dan moet de hoofdmacht van Sweel uit naar Wildervank, de nummer drie op de ranglijst. Hoewel de ploeg 8 punten voorsprong heeft op de nummer twee en nog een wedstrijd moet inhalen, wil de ploeg glorieus kampioen worden en een ongeslagen reeks voorzetten. Met deze doelstellingen in het achterhoofd zal er voor volgende week een andere instelling en beter voetbal moeten worden gepresenteerd.

Overige uitslagen:

Sweel Vr 1 – Hollandscheveld Vr 2    6 – 1