Nipt verlies Sweel in oefenduel Twedo (0-1)

Sweel heeft zondagmiddag het oefenduel tegen Twedo met 0-1 verloren. De eerste helft was gelijkwaardig, maar Twedo had op ’t Alterbarg wel iets meer de overhand.

De betere kansen waren dan ook voor de gasten uit Veenoord/Nieuw-Amsterdam, waarbij de rechtsbuiten de gevaarlijkste man was.

Tweede helft

De tweede helft kwam Sweel meer aan het voetballen en waren de manschappen van Marnix Bakker de betere ploeg. Dit resulteerde in een goede kans waarbij Jasper van der Veen doorkwam via de zijkanten, maar zijn voorzet kwam net niet aan bij Richard Speelman.

Foto’s Gerda Looije

Ondanks dat het verdedigend goed georganiseerd was kwam de buitenspeler van Twedo door en rondde af. Dit betekende de 0-1 eindstand. Weliswaar geen goed resultaat, maar ook hier worden lessen uit getrokken richting de de start van de competitie.