Nieuwe kleedkamers ’t Alterbarg klaar voor gebruik; kantine en kleedkamers ook weer maandag en dinsdag geopend

Sinds eind vorig jaar is er hard gewerkt aan de verbouwing van de oude kleedkamers op sportcomplex op ‘t Alterbarg. Afgelopen vrijdag werd de gerenoveerde accommodatie officieel heropend.

Het resultaat mag er zijn: het is ontzettend mooi geworden! Het dak, kozijnen en ramen zijn vervangen. En binnen is eigenlijk alles vernieuwd: van vloer tot tegels en van plafond tot automatische verlichting. Ook zijn er aparte wc-blokken gemaakt, zodat er meer ruimte is in de kleedkamers. Natuurlijk mogen de oranje-zwarte clubkleuren niet ontbreken.

Voorzitter Anita Klingenberg van vv Sweel sprak vrijdagavond haar grote waardering uit voor de inzet van alle betrokkenen. “Drie jaar geleden werden de eerste plannen ontvouwd en nu is het dan zover; kleedkamers zijn af en klaar voor gebruik. Het is prachtig geworden en we kunnen weer jaren vooruit. We waren al trots op ons sportpark en nu nog meer!”

Dank en waardering

Dank en waardering gaat uit naar iedereen die geholpen heeft bij de verbouwing: Nijland Installatietechniek, Westerhof Aannemersbedrijf, Gmaq, DNN, Heigro, Hovenk, Mulder Schilders, Jan Pol, de groenploeg en stichting ’t Alterbarg. Speciale dank ook aan de gemeente Coevorden, BOSA subsidiefonds en het Rabo Coöperatiefonds voor hun financiële bijdrage.

Jan Rein Koopman en Bernd Hollander

Zonder anderen tekort te willen doen. Twee personen willen we er toch even uitlichten: Jan Rein Koopman en Bernd Hollander.

Jan Rein heeft in de afgelopen maanden de club geholpen als bouwadviseur. En Bernd was de laatste weken meer op het sportveld dan thuis. Het tweetal heeft ervoor gezorgd dat alles goed op elkaar afgestemd werd, de voortgang erin bleef en waren aanspreekpunt voor de bouwers.

Natuurlijk maakte de groep ook een rondje door de nieuwe kleedkamers om het eindresultaat te bekijken. Jan Rein en Bernd glunderen van trots als ze door de nieuwe kleedruimtes lopen. Ook aan energiebesparing is gedacht. Met onder andere heatpipes op het dak, waarmee water verwarmd wordt en opgeslagen voor het douchen. Automatische verlichting en een systeem in het douchegedeelte die vocht meet en zo nodig de afzuiging aan zet.

Nieuw zijn ook de toiletten: die zijn uit de kleedkamers gehaald en voorin de hal geplaatst. De kleedkamers zijn daardoor ruimer geworden en hebben allemaal nieuwe blank gelakte banken, mede dankzij de groenploeg. Prachtige donkere gietvloer, die makkelijk schoon te houden is.

Jan Rein en Bernd hebben ook complimenten voor de vakmannen en de samenwerking onderling. Zo’n beetje alles is volgens planning verlopen. Zo bleef de tijd beperkt dat de club even wat minders kleedruimtes tot de beschikking had en een deel van de leden thuis moesten omkleden en douchen.

En we hebben nog meer goed nieuws:

Vanaf heden zijn de kantine en kleedkamers ook weer op maandag en dinsdag geopend.  Doordat de gemeente Coevorden ons tegemoet gaat komen in de energiekosten, is het voor nu niet nodig om de ruimtes gesloten te houden. Als we de hoogte van de bijdrage van de gemeente weten en een nieuw overzicht hebben van de energiekosten, dan komen we hierop zo nodig bij de leden terug.

Ondertussen vragen we iedereen om verstandig met het energieverbruik om te gaan: kort douchen, deuren sluiten en niet onnodig lampen of andere apparatuur aan laten staan.

De nieuwe kleedkamers zijn vanaf heden voor gebruik. We hopen dat iedereen net zo enthousiast is over het resultaat als wij. Kom gerust even kijken!