Sweel (zon) na bloedstollend voetbalgevecht door naar finale nacompetitie !

Sweel (zon) heeft zich donderdagavond in een even zinderend als knotsgek voetbalgevecht geplaatst voor de finaleronde van de nacompetitie. De ploeg van trainer-coach Ruud Jalving won in de verlenging met 6-7 van Nieuw Roden. De twee runner-ups uit de 4e klasse maakten er met een extreem wisselend scoreverloop een bijzonder onderhoudende wedstrijd van.

Nieuw-Roden 1

Het was een duel met twee gezichten en dat is zacht uitgedrukt. In de eerste helft domineerde de thuisploeg en stond bij rust op een ogenschijnlijk veilige 3-0 voorsprong. Nadat de formatie van Nieuw Roden in de beginfase van de 2e helft de 4-0 liet aantekenen, waren er maar weinig fans uit Zweeloo die op dat moment nog hun geld op een Sweeler overwinning durfden te zetten.

Dat het toch nog zou gebeuren, was vooral te danken aan de offensieve speelstijl. ‘We zaten er na rust heel kort op. Er werd veel meer druk gezet. We hebben het heel goed opgepakt. Iedereen wist dat dit een cruciale wedstrijd was en speelde in het tweede bedrijf vol overgave’, aldus een zeer tevreden trainer-coach Ruud Jalving.

In de 56e minuut tekende Wilfred Kuipers voor 4-1 en met zuivere hattrick bracht Kuipers in de 85e en 88e minuut de spanning met 4-3 helemaal terug in de wedstrijd. Het was een wending die de zeker lijkende uitschakeling nog net voorkwam. Diep in blessuretijd zorgde Siebert Looije voor de absolute sensatie: 4-4.

Een bloedstollende verlenging volgde. Sweel kwam in de 100e minuut van de eerste helft van de verlenging op achterstand, maar Wilfred Kuipers bracht vijf minuten later de stand weer 5-5. De formatie van Nieuw Roden kwam in de tegenaanval op 6-5. Met een weergaloze kopbal zorgde Michiel Hofman voor de 6-6. In de slotfase deelde Jesper Vaessen de genadeklap uit. Na 120 minuten konden de mannen van Ruud Jalving met een 6-7 (!) eindstand dolgelukkig de kleedkamer opzoeken. Een memorabele avond en een absolute reclame voor her amateurvoetbal!

Nieuw Roden 4

Bron foto’s: Roel Lubbers

Scoreverloop:

1 – 0 , 2 – 0, 3 – 0,

Rust

4 – 0, 4 – 1, 4 – 2, 4 – 3, 4 – 4

Verlenging

5 – 4, 5 – 5, 6 – 5, 6 – 6 en 6 – 7.