Moeizame maar verdiende zege Sweel op KSC

Sweel heeft thuis een moeizame, maar verdiende zege geboekt op rode lantaarndrager KSC. Bij rust was de stand nog 0-0.

De equipe van trainer-coach Ruud Jalving had in de eerste helft wel een veldoverwicht en de openingstreffer hing ook in de lucht, maar het goed gegroepeerd spelend KSC hield aanvankelijk knap stand.

Na rust probeerde Sweel de druk verder op te voeren. De thuisploeg bleef echter moeite houden om de taaie verdedigingslinie van KSC te doorbreken. In de 65e minuut brak de sterk spelende Remmert Verbrugge de ban.  Hij liet KSC-doelman Pascal Scholtens van dichtbij kansloos.

In de 70e minuut werd KSC-speler Bart Kootstra met twee keer geel uit het veld gestuurd, maar Sweel kon aanvankelijk niet profiteren van deze numerieke meerderheid.

Pas in de slotfase werd het veldoverwicht ook in de score uitgedrukt. Sweel kwam in de 89e minuut op een 2-0 voorsprong na een door Remmert Verbrugge benutte strafschop, die was door scheidsrechter Reints toegekend nadat Verbrugge een duw in de rug kreeg. . Wouter van der Veen bepaalde in de slotseconden van de wedstrijd de eindstand op 3-0.

(later meer)

Uitslagen 4e klasse D: