Meiden JO-11 kampioen!

De meiden van MO11-1 zijn de eerste kampioenen van vv Sweel geworden. Het was spannend in de competitie dit seizoen. Het verschil met de nummers 2 en 3 was niet groot. Elk puntje telde.

En dus er moest zaterdag 2 juni ‘even’ gewonnen worden om kampioen te worden.

De week ervoor waren de meiden er al flink druk mee. Confettikanonnen en toeters werden ingeslagen. Knuffelberen kregen een speciaal t-shirt en er werden spandoeken gemaakt.

De laatste training op donderdag deden ze nog even extra hun best.

Op zaterdag moest het nog wel gebeuren. Met veel lawaai, gegiechel en de nodige kriebels in de buik vertrokken we richting Bargeres, waar de meiden van SVO BDE ons al stonden op te wachten.

De spuitbussen haarverf en confettikanonnen moesten tot grote teleurstelling van de leiders nog wel in de tas blijven tot na de wedstrijd.

Er waren veel meegereisde fans uit Zweeloo. “Het lijkt wel echt zo, he?“, vond een van de meiden.

Gelukkig begonnen we goed aan de wedstrijd en kwamen we snel op een 1-0 voorsprong. De tegenstander kreeg geen echte kansen, al hadden ze een paar prima verdedigers waar we niet gemakkelijk langs kwamen.

Na rust scoorden we nog twee keer en volgens de meiden was het vooral leuk om te zien hoe hoog het publiek toen in de lucht kon springen.

Het kampioenschap was een feit en het feest kon beginnen! We maakten foto’s, liepen zingend de polonaise en eindelijk mochten de haren oranje gespoten worden.

En toen terug naar Sweel, waar we op de pipowagen een rondje door het dorp maakten. “Kampioenen. Waar is dat feestje, hier is dat feestje”. Onderweg kregen we nog een ijsje van een van de opa’s en we sloten af met een patatje bij Daan. Of het een geslaagd feestje was? De mooiste opmerking van de dag was toch wel: “Ik wist niet dat kampioen worden zo leuk zou zijn!”