Laagvliegers Sweel (zon) en Bargeres delen punten en houden het spannend (Update)

In een meer spannend dan fraai duel hebben Sweel (zon) en Bargeres zondagmiddag de punten gedeeld. Op ’t Alterbarg in Zweeloo werd het, na een o-1 ruststand, uiteindelijk 2-2.

Het leek voor Sweel (zon) een narrow escape te worden, maar uiteindelijk sloeg het noodlot vlak voor tijd toch nog toe. De formatie van Peter Timmer kwam op gelijke hoogte en daarmee gaan beide ploegen een zinderend slot van de competitie tegemoet.

Met gemengde gevoelens werd het eindsignaal van scheidsrechter Cor Koper uit Lemmer aangehoord. Moesten we blij zijn, tevreden, opgelucht of teleurgesteld? En wat schoten we ermee op
Feit is dat de wedstrijd min of meer werd beslist is in twee periodes van zwakte. Al duurde die periode van Sweel wat langer dan die van Bargeres. Sweel maakte in de eerste helft een zwakke en nerveuze indruk.

Al in de dertiende minuut kregen de oranje zwarten de rekening gepresenteerd. Knullig verdedigen aan de rechterkant leverde Bargeres een scoringskans op die met een diagonale schuiver van Hidde Rog werd afgestraft. 0 – 1.

Sweel kreeg maar geen grip op de ploeg van Peter Timmer. Slechts één keer had Sweel een reële kans op een doelpunt. Maar in een srimmage was de bal opeens kwijt.

Na rust was het een ander verhaal. Misschien had Bargeres wat te veel kruit verschoten in de eerste helft, want de ploeg was geen schim meer van die van de eerste helft. Sweel profiteerde gretig. In de zestigste minuut verlengde Wilfred Kuipers een bal op Arjan Kalsbeek die met links de Bargeres goalie versloeg: 1 – 1. De formatie van trainer-coach Ben Ribberink bleef sterker en drong aan om de overwinning te forceren. Een vrij trap werd Bargeres noodlottig. Vanaf een meter of vijfentwintig schoot Jorn Stadman de bal in de kruising.

Bargeres krabbelde weer wat op en kwam enkele malen dreigend in de buurt van keeper Jesper Reuvers, die enkele keren bekwaam redde. Aan de andere kant hielp verdediger Stiekema vv Sweel bijna in het zadel door een bal gevaarlijk terug te koppen op de eigen doelman. Met een uiterste krachtsinspanning kon deze de bal tot corner verwerken.

In de ruim bemeten extra tijd golfde het spel op en neer met kansen aan beide zijden. Bargeres wist één van die kansen te verzilveren. Een voorzet uit een vrije trap van Patrick Schuttrups werd tot ontsteltenis van heel Sweel door Rob Stiekema achter doelman Reuvers gekopt: 2 – 2. Een terechte uitslag, al is het onduidelijk wat beide ploegen ermee zijn opgeschoten met nog twee wedstrijden voor de boeg.

Stand 3e klasse D met nog twee speelronden te gaan:

11. Sleen 24 – 24

12. Sweel (zon) 24 – 20