KSC wint fletse streekderby van Sweel (zon)

In de 4e klasse D heeft KSC zondagmiddag de streekderby tegen Sweel (zon) met 0-1 gewonnen. In een matige wedstrijd op een zwaar bespeelbaar hoofdveld op ’t Alterbarg in Zweeloo maakte KSC in de 75e minuut op fortuinlijke wijze de winnende treffer.

In de eerste helft tonden de beide teams wel durf om aan te vallen, maar het was allemaal niet overtuigend genoeg. De thuisploeg probeerde wel het heft in hand te nemen, maar zoals v.v. Sweel het initiatief verloor, zo overkwam dat ook KSC. De krachtsverschillen bleven tot aan de rust dan ook klein. De ploegen stichtten bij vlagen wel gevaar, maar de beide doelmannen Jesper Reuvers en Edwin Haandrikman wisten het gevaar telkens te keren.

De tweede helft ontbrak het niet aan inzet, maar wel aan hoogstaand voetbal. Daarvoor ging er aan beide kanten teveel fout. Door een onoplettendheid in de verdediging van Sweel kwam KSC door een doelpunt van Bjorn Heins op voorsprong. Even daarvoor had Sweel een ideale scoringskans om zeep geholpen. Het bleef uiteindelijk bij 0-1. Een sneu verlies voor Sweel, dat recht had op een puntje.

Komende zondag speelt Sweel de thuiswedstrijd tegen Witteveense Boys.