KSC pakt winst bij Sweel in hectische streekderby.

Het voetbalgevecht tussen Sweel en KSC is zondagmiddag in de 90e minuut van de wedstrijd beslist in het voordeel van de bezoekers uit Schoonoord: 0-1.

In de eerste helft waren beide ploegen op ’t Alterbarg in Zweeloo gelijkwaardig aan elkaar. Sweel nam in de strijdlustige openingsfase het initiatief in handen, maar KSC was in het vervolg van de eerste een aantal keren met afstandsschoten gevaarlijk. De scherpte en het nodige geluk in de afronding ontbrak aan beide kanten echter.

In de bij vlagen hectische tweede helft was Sweel in de 53e minuut uit een vrije trap van Rick ter Avest dichtbij de openingstreffer, maar de bal ging rakelings voorlangs.

Twintig minuten voor tijd leken de bezoekers uit Schoonoord via Sander Schuiling op voorsprong te komen, maar de bal bleek volgens de weifelend leidende arbiter Nigro uit Assen niet geheel de doellijn zijn te gepasseerd. KSC kwam steeds beter in de wedstrijd en Sweel maakte het zich onnodig lastig. Het liep in het laatste deel van de wedstrijd te veel achteruit.

In de spectaculaire slotfase was routinier Joop Beukers met een vrije trap nog dichtbij de zege. Het ging op en neer en voor beide ploegen was het pompen of verzuipen.

De streekderby leek in een gelijkspel te eindigen, maar KSC dacht daar anders over. In de 90e minuut bleek A-junior Jelger Schepers de beslissing te forceren toen hij tot verbijstering van alles en iedereen aan Sweel-zijde de 0  -1 scoorde. Daar ging slecht uitverdedigen aan de zijde van de thuisploeg aan vooraf.

Het was voor KSC de tweede zege op rij en Sweel is in de 4e klasse E na twee duels nog steeds puntloos.

foto’s G. Looije