Koploper Sweel mag niet mopperen met gelijkspel tegen Asser Boys (1-1)

Sweel is ook na drie duels nog altijd ongeslagen en voert nu de ranglijst aan met zeven punten. Op een sfeerloos ’t Alterbarg kwamen Sweel en Asser Boys niet verder dan 1-1. Een uitslag waar vooral de manschappen van Jarno Rotgers niet over mochten klagen.

Sweel kwam in de eerste helft op voorsprong door Richard Speelman. De rappe aanvaller werd vanaf de middellijn weggestuurd en liep de verdedigers er uit. Alleen voor keeper Marvin Bodde rondde Speelman het karwei behendig af.

De thuisclub vergat daarna om door te drukken, maar dat was ook een verdienste van de bezoekers uit Assen. Gaandeweg kregen de Drentse hoofdstedelingen steeds meer grip op de wedstrijd. Dat leverde in het restant van de eerste helft goede kansen op, maar het bleef bij 1-0.

In de tweede helft was het al snel duidelijk dat Asser Boys nog nadrukkelijker op zoek ging naar de gelijkmaker. In de 52e minuut had die zoektocht resultaat: Kees Vianen bracht de partijen op gelijke hoogte.

Asser Boys zette aan voor de winnende treffer en Sweel werd in het degensief gedrukt. Ondanks meerdere dreigende aanvallen en een schot op de lat in de laatste minuut hield de formatie uit Zweeloo stand: 1-1.

Door het verlies van USV bij Steenwijkerwold is Sweel de nieuwe koploper in de 3e klasse D.