Koninklijke onderscheiding voor allround-vrijwilliger Einte Euving

Einte Euving is vrijdagavond benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. De 59-jarige Meppenaar krijgt de koninklijke onderscheiding vanwege zijn verdiensten voor de samenleving.

Euving ontving de onderscheiding op sportcomplex ’t Alterbarg uit handen van burgemeester Bert Bouwmeester.

Einte Euving is een niet te missen figuur in de Zweeler gemeenschap. Nimmer wordt er tevergeefs een beroep op hem gedaan als het gaat om vrijwilligerswerk.

In Zweeloo is Einte een graag geziene gast. Altijd goedlachs en joviaal, maakt af en toe een grap en slaat mensen zonder uitzondering – als blijk van waardering en vriendschap – op de schouders. Hij heeft zijn sporen in de gemeenschap ruimschoots verdiend. Hij leeft voor het verenigingsleven en heeft zijn privéleven er voor een groot deel voor opgegeven.

Mede dankzij zijn jarenlange en onvermoeibare inzet zijn veel dorpsactiviteiten in Zweeloo gestimuleerd en die hebben een blijvend karakter gekregen. Euving heeft een belangrijk stempel op de gemeenschapszin gedrukt. Overal laat hij zijn gezicht zien en is .

Dat blijkt genoegzaam uit de vele functies die hij de afgelopen decennia heeft vervuld. Bijna veertig jaar al onafgebroken en zeer betrokken bij de plaatselijke voetbalclub. Daarnaast is Euving ook een aanjager van talrijke maatschappelijke en kerkelijke activiteiten. Hij is al ruim een kwart eeuw actief – in diverse functies – bij de Gereformeerde Kerk in Aalden-Zweeloo.

Einte is verder betrokken bij stichting Het Frensenhoes, de hoeder van cultureel erfgoed. Daarnaast zet hij zich in als vrijwilliger voor stichting Het Openluchtspel Zweeloo en draagt in bestuurlijk opzicht ook nog zijn steentje bij aan de dorpskrant Oes Eig’n Kraantien

Kortom: Einte Euving is de ideale vrijwilliger. Op zijn whatsapp-account zou de melding: “altijd beschikbaar” niet misstaan…!

.

Bij de foto:

Burgemeester Bert Bouwmeester reikt koninklijke onderscheiding uit aan Einte Euving, die zich nu Lid in de Orde van Oranje-Nassau mag noemen. (Foto: Monique Jonkman-Koolen)