KNVB schrapt al het voetbal op zondag vanwege storm Ciara

De KNVB zet vanwege de storm Ciara een streep door al het voetbal op zondag. De eredivisiewedstrijden FC Utrecht-Ajax, AZ-Feyenoord, Sparta-ADO en FC Emmen-FC Twente gaan niet door en ook het gehele amateurvoetbal van zondag is afgelast.

“Na veelvuldig overleg met de Eredivisieclubs, gemeentes, politie en KNVB is geconcludeerd dat door de verwachte weersomstandigheden de veiligheid van de supporters en spelers niet kan worden gewaarborgd”, stelt de KNVB in een persbericht. “Ook de wedstrijden in het gehele landelijke amateurvoetbal gaan niet door.”

‘Onverantwoord’

Het KNMI heeft voor zondag vanwege de naderende storm Ciara voor het hele land Code Oranje afgekondigd. “Omdat het onverantwoord is om in die weersomstandigheden te voetballen en spelers en supporters van en naar stadions en sportcomplexen te laten komen, is besloten om de wedstrijden uit het programma te halen”, meldt de KNVB.