Knappe overwinning krijgt passend vervolg in Nieuw-Dordrecht

Na de mooie overwinning op koploper Pesse heeft de hoofdmacht van Sweel zondagmiddag de positieve lijn doorgetrokken tegen DVC’59. De ploeg uit Zweeloo won in Nieuw-Dordrecht met 1-3. Bij rust leidde Sweel met 1-2.

Sweel nam direct het heft in handen en Richard Speelman kreeg al binnen vijf minuten een prima mogelijkheid om de score te openen, maar hij stuitte op doelman Bert Tubben.

Na bijna een kwartier spelen kreeg Rick ter Avest de grootste kans, maar de bal belandde op de paal. Aan de andere kant kreeg DVC’59 wel wat kansjes, maar Sweel bleef de bovenliggende partij.

In de 16e minuut kwam Sweel op een verdiende voorsprong: uit een afgemeten voorzet van Rick ter Avest liet Egbert Vugteveen de doelman Tubben kansloos.

Patrick Zwiers was na een halfuur spelen dichtbij de 0-2, maar uit een voorzet van Martijn van der Veen schoot de hardwerkende middenvelder rakelings naast.

In de 32e minuut kon het legioen uit Zweeloo opnieuw juichen. Uit een vrije trap van Martijn van der Veen kwam de bal op het hoofd van Richard Speelman. De bal werd nog gepareerd door de keeper, maar uit de rebound deed Egbert Vugteveen met een rake kopbal het net voor de tweede keer bollen: 0-2.

Door een fout in de verdediging van Sweel verkleinde de thuisploeg vlak voor rust via een goal van Jeroen Hidding de marge. DVC’59 leek daarna even vleugels te krijgen, maar Sweel hield de voorsprong tot de pauze intact.

Na rust daalde het niveau van de wedstrijd en waren de kansen spaarzaam. DVC’59 drong nog wel aan, maar de ploeg wist geen vuist te maken te maken in een tweede helft waar beide ploegen heel slordig waren.

Lars Prinsen bracht Egbert Vugteveen, uit een ingooi van Martijn van der Veen, in stelling, maar de aanvaller slaagde er niet in om zijn derde treffer van de middag op het scorebord te zetten.

Halverwege de tweede helft claimde Sweel een strafschop, maar arbiter Lemmen uit Assen zag er niets in. Een fractie later werd de voorsprong toch vergroot: op aangeven van Rick ter Avest scoorde Lars Prinsen de 1-3. DVC’59 perste er nog wel een slotoffensief uit, maar de verdiende zege voor de equipe van Ruud Jalving kwam niet meer in gevaar.