Kennismakingstraining Voetbal Academie op ’t Alterbarg smaakt naar meer

Op zondag 1 oktober a.s. start de Regionale Voetbal Academie (RVA) op ’t Alterbarg met een voor Drenthe unieke jeugdvoetbalopleiding. Het is voor het eerst dat deze specifieke opleiding in de provincie wordt aangeboden. Afgelopen zondag kregen de jeugdvoetballers tijdens een kennismakingstraining op ’t Alterbarg al een voorproefje. De jonge voetbalgarde genoot van de gevarieerde trainingsopzet, waarbij de kernthema’s plezier, prestatie en teambuilding op speelse werden gecombineerd.

RVA-docent Jeroen Dijkstra is druk aan het coachen. Na afloop van de zeer geslaagde kennismakingstraining geeft hij een nadere toelichting. ‘Jeugdspelers in de leeftijd van 6 tot en met 13 jaar kunnen vanaf 1 oktober a.s. naast de training bij hun eigen club op ’t Alterbarg in Zweeloo extra voetballessen volgen. We bieden we een opleiding waarin jeugdspelers zichzelf daadwerkelijk kunnen verbeteren, maar ook hun eigen handelen onder de loep nemen. Jeugdspelers optimaal begeleiden bij hun ontwikkeling als voetballer en als persoon. Dat is ons hoofddoel.’

De RVA wil niet alleen de jeugdopleiding van v.v. Sweel, maar ook die van de omliggende clubs een kwaliteitsimpuls geven. ‘Alle spelers uit de regio krijgen de mogelijkheid om één keer per week op de zondagochtend extra te trainen’, aldus Dijkstra.

De opleiding duurt in totaal tien weken. De aanpak is vooral gericht op een individuele benadering. ‘Bij de RVA maken we onderscheid tussen verschillende rollen. Bij de ene rol ligt het accent op de ontwikkeling van de speler als voetballer en bij de andere rol op de persoonlijke ontwikkeling. Bij de persoonlijke ontwikkeling van de speler staat centraal wie je bent, wat je kwaliteiten en verbeterpunten zijn en welke karaktereigenschappen je hebt. De spelers leren op welke manier zij dit kunnen inzetten bij het vormgeven van hun leerproces. Op deze manier willen wij voor iedere speler een gepersonaliseerd programma ontwerpen’, vat Dijkstra samen.

Afgelopen zondag keken kaderleden van v.v. Sweel met een tevreden blik naar de professioneel opgezette trainingsvormen. De club uit Zweeloo zegt er trots op te zijn dat het een eigen Voetbalacademie krijgt. ‘De trainingen van de RVA vormen een ondersteuning voor de reguliere trainingen die bij onze vereniging worden aangeboden. Dankzij het specifieke karakter en de nieuwe leervormen kunnen we daar heel duidelijk ons voordeel mee doen’, aldus het jeugdbestuur

In Zweeloo geldt voor de RVA Najaarscursus 2017 een kennismakingstarief, waarbij iedere deelnemer €20,- korting krijgt. Hierdoor betalen deelnemers voor tien trainingen van hoge kwaliteit slechts €99,95 in plaats van het gebruikelijke tarief van €119,95.

Zou u graag meer informatie willen over de RVA? Kijk dan op de website: http://regionalevoetbalacademie.nl ; email: j.dijkstra@regionalevoetbalacademie.nl ; Telefoon: 06-11915490