Kazachstan – Nederland op groot scherm

Het Nederlands elftal speelt zaterdagavond de voorlaatste kwalificatiewedstrijd voor het EK van volgend jaar in Frankrijk. Om 18.00 uur (22.00 uur lokale tijd) is Kazachstan in Astana de tegenstander. Deze wedstrijd wordt zaterdagavond op groot scherm uitgezonden in onze kantine.

Met nog twee kwalificatiewedstrijden te spelen staat Oranje vierde in groep A met twee punten achterstand op nummer drie Turkije, de plek die recht geeft op deelname aan de play-offs. Wil Nederland nog kans houden op het EK dan is het afhankelijk van Turkije dat in de aankomende twee wedstrijden nog punten moet laten liggen. Mochten de Turken de laatste twee wedstrijden tegen Tsjechië (uit) en IJsland (thuis) weten te winnen dan plaatsen zij zich voor de play-offs en blijft Oranje volgend jaar thuis.

Het Nederlands elftal speelt volgende week dinsdag de laatste kwalificatiewedstrijd in de Amsterdam ArenA tegen Tsjechië. Eerst wacht aanstaande zaterdag, waar we met z’n allen kunnen zien of de ploeg van bondscoach Danny Blind de Kazachen weet te verslaan. Om 20.45 trappen Tsjechië en Turkije af voor hun wedstrijd.