Kampioenskandidaat Pesse kan ondanks zege niet imponeren

Pesse heeft zaterdagavond revanche genomen op de eerdere 3-0 uitnederlaag tegen Sweel. Op sportpark De Marke werd een magere 1-0 zege geboekt. Patrick Poeste scoorde na ruim een halfuur spelen het enige doelpunt in de wedstrijd.

Pesse speelde in het weinig hoogstaande duel allerminst als een kampioenskandidaat. De bezoekers uit Zweeloo waren in de beginfase nog het meest dreigend. Roald Vrieling kreeg na een kwartier spelen vanuit een corner een dot van een kans, maar zijn schot ging hoog over het doel.

De eerste helft leverde slechts één een moment op om over na te praten: verdedigend geklungel bij de bezoekers leidde de openingstreffer van Pesse in. Patrick Poeste kon door doelman Jesper Reuvers alleen ten koste van een overtreding in het strafschopgebied worden gestuit. Arbiter Drost uit Koekange was onverbiddelijk en legde de bal op de stip. Poeste ging zelf achter de bal staan en liet Jesper Reuvers kansloos: 1-0.  Tot de rust kregen beide ploegen wel wat kansen, maar het leverde geen doelpunten op.

Ook in de tweede helft was er nauwelijks opwinding, maar was Sweel wel de bovenliggende partij. Pesse speelde pover, maar het lukte de bezoekers niet om de titelpretendent pijn te doen. De thuisploeg bleef volharden in te kort spel zonder tempo en kreeg nauwelijks kansen.

In de 75e minuut kreeg Richard Speelman, na goed voorbereidend werk van Joop Beukers en Martijn Hilbrands, nog een serieuze mogelijkheid. De aanvaller speelde zich knap vrij in het strafschopgebied, maar werd licht geattaqueerd. De leidsman vond het echter niet zwaar genoeg voor een strafschop. Bij Pesse was ondertussen de van een blessure herstelde topschutter Remmert Verbrugge binnen de lijnen gekomen, maar het echte vuurwerk in deze povere partij bleef uit.

Via invaller Jan Roelof Jansen probeerde Sweel nog wel meer druk op de ketel te zetten. Dat leverde ook wel kansen op, maar de schoten van de formatie van Ruud Jalving werden geblokt door de thuisploeg. Uiteindelijk zat de gelijkmaker er niet meer in.