Kaboutervoetbal vv Sweel wederom schot in de roos

“Het blijft hartstikke mooi om de jongste kinderen een aantal weken onder je hoede te hebben en ze te interesseren voor voetbal. Na kennismaking met het Kaboutervoetbal hebben velen de overstap naar de jeugdafdeling van v.v. Sweel gemaakt. Heel mooi om te zien!”, aldus de organisatoren van het Kaboutervoetbal.

Afgelopen zaterdag stond op ‘t Alterbarg de tweede kennismakingssessie – uit een reeks van vier –  op het programma. Dat leverde alom tevreden gezichten op!

Het Kaboutervoetbal is een ideale manier om jonge kinderen spelenderwijs kennis te laten maken met voetbal, zonder de verplichting om direct lid te worden. ‘Voetbal is leuk en sociaal en daarom kan je er niet vroeg genoeg mee beginnen. Met Kaboutervoetbal willen we de leeftijdscategorie van 4-5 jarigen op een leuke en laagdrempelige manier interesseren voor sport en bewegen. De praktijk heeft geleerd dat het ook ideale opstap is naar de jeugdopleiding van v.v. Sweel”, aldus het jeugdbestuur.

Voor de vrijwilligers is het ieder voorjaar weer een feest om met de jongste voetbalgarde aan de slag te gaan. “Het blijft voor ons uitdagend om de allerkleinste voetballertjes training te geven. We zijn creatief genoeg om met leuke oefeningen en trainingsvormen de jongste jeugd te boeien.” Ook de positieve support van de ouders wil het bestuur zeker niet onderbelicht laten.

De voetbalclub uit Zweeloo, die al meer dan vijftien jaar met het Kaboutervoetbal aan de weg timmert, heeft al vele voetbalfamilies voorbij zien komen. “Het voorziet duidelijk in een behoefte. Samen met ouders en  vrijwilligers gaan we deze fantastische voetbalactiviteit de komende jaren zeker een vervolg geven.”

Deelname is geheel vrijblijvend en er is geen contributie verschuldigd. De kinderen hoeven zich vooraf niet aan te melden.

Wanneer? Zaterdagochtend 5 en 12 juni a.s. op sportpark ’t Alterbarg

Tijdstip? De trainingen zijn van 10.00 uur tot 11.00 uur. We verzamelen om 9.50 uur!

Voor wie?  Alle kinderen die geboren zijn in 2014, 2015 en 2016. Ook kinderen uit 2013 die nog geen lid zijn mogen komen proef-trainen bij de kabouters

Meer informatie? Neem dan contact op met Gerwin Stevens (Jeugdtrainer en lid TC vv Sweel 06 – 41 50 70 43 )

Bijschrift foto: vv Sweel timmert al jaren met veel succes aan de weg met Kaboutervoetbal.