JO19 van VV Sweel blijft in de race om de titel in de 2e klasse

Vanmiddag moesten de spelers van coach Sander Guichelaar en leider Andre Pol het opnemen tegen streekgenoot KSC.

Voor Sweel en KSC beide een belangrijke wedstrijd om aansluiting te houden in de top van de 2e klasse.

De eerste helft was een gelijk opgaande wedstrijd, waarbij Sweel het beter veldspel liet zien en KSC met name enorm veel strijdlust leverde en het daarmee Sweel knap lastig maakte.

Kansen waren er de eerste helft voor beide partijen, echter Sweel had meer balbezit en was voetballend beter.

In de 30min was het dan eindelijk raak voor vv Sweel. Na een mooie opbouw over de rechter flank werd Loran in stelling gebracht die vervolgens de bal in de zestien meter keurig teruglegde waardoor Adam kon scoren.

Dit was tevens de ruststand.

Na de rust was Sweel blijkbaar niet goed bij de les, want binnen een minuut lag de 1-1 erin. Joris kon in eerste instantie nog goed redden, maar in tweede instantie moest hij zich gewonnen geven.

Sweel herpakte zich snel en door middel van goed combinatie voetbal werd de 1-2 gescoord door Charlie.

KSC probeerde het nog wel, maar Sweel was in de tweede helft duidelijks sterker. Vanaf het middenveld werd KSC voetballend onder druk gezet, waardoor de 1-3 door Adam en 1-4 door Loran vlot achter elkaar vielen.

KSC gaf zich gewonnen en de ruimtes om te voetballen werden groter.

Helaas maakte Sweel hier niet goed gebruik van. In plaats van combinatie voetbal te spelen werd te vaak de lange bal gespeeld of werd er te veel met de bal gelopen.

Aan het eind van de tweede helft werd toch nog de 1-5 gescoord door Loran. Dit was tevens de eindstand.

Sweel O19 kan terug kijken op een goede wedstrijd, en blijft door deze uitslag samen met Bargeres in de race om de titel.