Jeugdvoetbaldagen vv Sweel weer vlekkeloos verlopen

Afgelopen week was er tijdens de Jeugdvoetbaldagen van vv Sweel gelukkig weer flink wat reuring op sportpark ‘t Alterbarg. Vorig jaar werd het evenement vanwege corona nog afgeblazen, maar met de nodige restricties kon het sein nu op groen worden gezet.

De enthousiaste voetbaljeugd van vv Sweel – het paradepaardje van de club – kreeg een uitgebalanceerd trainingsprogramma voorgeschoteld, waarin alle facetten van het voetbal aan bod kwamen.

Woensdag en donderdag (5 en 6 mei)  kwam de jeugd t/m O15 jaar in actie. Er werd gestart onder regenachtige omstandigheden, maar de beleving was er bepaald niet minder om. Op donderdag liet de zon zich gelukkig steeds meer zien en was het een gezellige bedoening met zeer fanatieke deelnemers.

Vrijdag 7 mei was het de beurt aan de jeugd van O17 t/m O19. Het was een stralende dag en dat had ook zijn uitwerking op de deelnemers. De technische vaardigheden van de spelers kwamen goed van pas bij de Pannakooi, Stormbaan en het Stropdas-schieten.

Dan was er ook nog het bubbelvoetbal. Spelers droegen een opblaasbal om hun bovenlichaam. Dat maakte het nét iets moeilijker om tegen de bal aan te schoppen en spelers moesten in fysiek opzicht dan ook flink aan de bak. Sterker nog: bij iedere beuk stuiterde men meters ver. Het leverde behoorlijk wat spierpijn op, maar dan vooral in de lachspieren. Al met al een zeer geslaagde dag.

De Jeugdvoetbaldagen stonden onder de bezielende leiding van elf trainers (zie foto onder : trainers – achterste rij: Maaike Lubbers, Robin Schonewille, Twan Jalving en Joris van Veen – voorste rij: Roald Vrieling, Wouter van der Veen, Tom Tempelman, Jordy Werkman en Jan Roelof Jansen. (Lars Sikken en Gert Willems ontbreken op de foto).

Verder gaat een woord van dank uit naar Annemiek Vorsteveld en Mirella Jalving, die de catering voor hun rekening namen. En last but not least Gerda Looije, die als vanouds de aanmeldingen  weer keurig via de website had geregeld.

Zoals elk jaar werd er ook weer een goed doel aan de Jeugdvoetbaldagen gekoppeld: dit keer was dat Stichting Opkikker. Een non-profitorganisatie met als doel het verzorgen van ontspanning voor gezinnen met een langdurig ziek kind en door middel van een Opkikkerdag en het Ambassadeurschap de ziekte naar de achtergrond te laten verdwijnen. Over de uiteindelijke opbrengst later meer.

Vv Sweel kan terugkijken op zeer geslaagde Jeugdvoetbaldagen!

Tot volgend jaar !