Jeugdvoetbaldagen 2019 vv Sweel wederom groot succes

De Jeugdvoetbaldagen van vv Sweel zijn wederom zeer succesvol verlopen.

De afgelopen drie dagen betraden 93 kinderen, van voetbalverenigingen uit Oosterhesselen, Schoonoord en Zweeloo e.o. sportpark ‘t Alterbarg, om deel te nemen aan de Jeugdvoetbaldagen onder de vlag van VV Sweel.

Opnieuw was er een goed doel gekoppeld aan het voetbalevenement. Dit keer stond het in het teken van Cystic Fibrosis (Taaislijmziekte) en dat was onder andere met een logo op de shirts terug te zien.  De voetbalvereniging vv Sweel omarmde dit goede doel en vijf euro van het inschrijfgeld werd gedoneerd. De komende weken zullen er meer activiteiten volgen binnen de vereniging. ( zie website VV Sweel)

Er waren zeven groepen gemaakt, met elk een enthousiaste trainer. Aan de hand van oefenstof, die zorgvuldig was uitgekozen, leerden de kinderen de fijne kneepjes van de voetbaltechnieken met de bal, samen in een team spelen, conditie oefeningen en natuurlijk als afsluiting van het programma een partijtje tegen elkaar.

De lunch en het drinken werd verzorgd door de organisatie. Op maandag en dinsdag een broodmaaltijd en op woensdag pannenkoeken verzorgd door “t Hoes van Hol An”

Het weer was deze dagen wat fris, maar dat mocht de pret niet deren. Iedereen ging gewoon door met de oefenstof.

De jongste voetbaljeugd ging om 15.00 naar huis , terwijl de oudere kinderen nog een middagprogramma, avondeten in de kantine en een avondprogramma hadden.

Het avondprogramma bestond op maandag uit een Puzzelspeurtocht door het dorp en spelletjes in de kantine. Op dinsdagavond kijken naar voetbal : Tottenham – Ajax en daarna disco.

In totaal 55 kinderen, vanaf 10 jaar, bleven slapen in de kleedkamers van het sportpark.

Als afsluiting van de Jeugdvoetbaldagen was er een sponsorloop door de kinderen voor Cystic Fibrosis Onder grote belangstelling en aanmoediging van ouders, broertjes en zusjes werd er gelopen. Liefst 12 ½ minuut werden er rondjes gelopen rond een half voetbalveld.

Sponsorloop

Zoals elk jaar was er, om af te koelen van deze loop, een ijsje voor iedereen. Deze ijsjes werden aangeboden door Daan’s Snackmobiel.

En als verrassing was er voor ieder kind een drinkfles, aangeboden door L.O.L Kinderopvang.

VV Sweel wil natuurlijk de trainers, Jan Roelof, Roald, Joris, Lars, Wouter, Twan, Maaike en Robin bedanken voor hun inzet de afgelopen dagen. De dames van de catering, Annemiek, Mirella en Mirthe die de afgelopen dagen gezorgd hebben dat iedereen eten en drinken kreeg, en alles weer netjes was. Het was weer super geregeld!

Wanneer alle acties voor Cystic Fibrosis, binnen VV Sweel zijn afgerond, wordt de totaal opbrengst op onze site bekendgemaakt.

Via onderstaande link kan je de foto’s bekijken:

Foto’s zijn gemaakt door Roald Vrieling, Wouter van der Veen en Gerda Looije