Jarno Rotgers volgt Ruud Jalving op en wordt nieuwe trainer van Sweel

Jarno Rotgers is volgend seizoen hoofdtrainer van v.v. Sweel. De 40-jarige Aaldenaar, die momenteel al assistent-trainer is bij de vierdeklasser uit Zweeloo, neemt het stokje over van Ruud Jalving.

‘Jarno schuift volgend seizoen door als eerste man. Hij heeft in 2018 de trainerscursus TC-3 succesvol afgerond. Hij kent de club, de spelersgroep en  heeft zich in zijn rol als assistent-trainer uitstekend gemanifesteerd. We hebben het volste vertrouwen in hem’, zegt Remko Koopman namens de technische commissie van v.v. Sweel.

Jarno Rotgers reageert verheugd op zijn benoeming als hoofdcoach van Sweel. ‘Dit is natuurlijk een uitgelezen kans om de volgende stap in mijn ontwikkeling te zetten.’ En dat bij de club waar Rotgers ooit zijn voetballoopbaan begon en in de zomer van 2013 afsloot. De afgelopen drie seizoenen werkte hij op ’t Alterbarg in Zweeloo nauw samen met Ruud Jalving. Na de zomer staat hij voor het eerst op eigen benen. ‘Dit is de ideale manier om erin te stromen. Ruud en ik kennen elkaar al jarenlang en de samenwerking tussen ons is uitstekend verlopen’, zegt de nieuwe hoofdtrainer van v.v. Sweel.

Het grootste gedeelte van zijn voetbalcarrière versleet Jarno Rotgers buiten de dorpsgrenzen van Zweeloo. Hij heeft zes jaar bij FC Emmen gespeeld, waarvan twee seizoenen in het Beloftenteam. Daarna verdedigde Rotgers zes jaar de clubkleuren van de Asser hoofdklasser ACV en was vervolgens nog twee jaar in dienst bij eerste klasser HZVV uit Hoogeveen. ‘Een mooie periode om op terug te kijken. In het seizoen 2007/2008 ben ik teruggekeerd naar Sweel. Ik wilde graag weer met mijn vrienden voetballen.’ Daar was ook de hereniging met zijn voetbalvriend Ruud Jalving, met wie hij vele jaren met veel succes bij ACV speelde.

Bij de foto:

Jarno Rotgers (40) is vanaf komend seizoen hoofdtrainer van zondag-vierdeklasser Sweel (Foto: Gerda Looije