Jarno Rotgers over competitie-indeling: “Onbekend maakt onbemind”, maar we treden het avontuur in de 3e klasse D met open vizier tegemoet”

Het is een kleine domper op de feestvreugde, want Jarno Rotgers heeft de competitie-indeling van de hoofdmacht van vv Sweel niet met gejuich ontvangen.

De club hoopte na de onverwachte promotie in de 3ee klasse C ingedeeld te worden bij onder andere Raptim, Twedo, SVV’04, Protos, CEC en HOC. De KNVB heeft echter besloten Sweel in de 3e klasse D te plaatsen, met veel relatief onbekende teams. “Natuurlijk hadden we gehoopt op mooie derby’s in de 3 klasse C, maar dat zit er dus komend seizoen niet in.”

“Onbekend maakt onbemind”, voegt Rotgers er nog aan toe, maar de trainer-coach gaat het avontuur in de 3e klasse D met open vizier tegemoet. “Van de andere kant liggen er voor ons als nieuwkomer in de 3e klasse ook zeker kansen en we hopen op de nodige verrassingen.”

Jarno noemt de indeling – met een aantal teams uit Overijssel en Friesland, wel spijtig voor het trouwe supporterslegioen. “Vorig seizoen waren ze amper een kwartiertje reistijd kwijt, maar dat is nu soms ruim een uur. Hopelijk blijven de supporters ons ook bij de uitwedstrijden steunen.””

Sweel heeft bij de KNVB nog wel een overschrijvingsverzoek voor de 3e klasse C ingediend, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat er nog mutaties worden aangebracht.