Individuele aandacht voor techniek tijdens Voetbaldag

Coevorden – Deze herfstvakantie kunnen jongens en meiden die maar geen genoeg van voetballen kunnen krijgen meedoen aan een heuse Voetbaldag. Op maandag 13 oktober, van 09:30 tot 15:45 uur, werken de kinderen onder persoonlijke begeleiding van een professionele trainer aan hun techniek en tactiek.

Nick Nannen van NNSports vertelt: “Samen gaan we een hele dag aan de slag om nog betere voetballers te worden. Je krijgt dan ook veel individuele aandacht, zodat we echt aan jouw techniek kunnen werken.” Niet alleen de veldspelers komen aan bod – voor keepers wordt een aparte groep gevormd.

De groepen bestaan uit 10 tot maximaal 14 kinderen tussen de 5 en 14 jaar oud. “Door te werken in kleine groepen en te focussen op techniek en tactiek helpen we kinderen om, naast hun reguliere training, verder te excelleren”, legt Nick uit. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen wordt de groep onderverdeeld op leeftijdscategorie of niveau.

De dag begint met verschillende wedstrijdvormen. Daarna duikt de groep dieper in techniek en tactiek. Na een gezamenlijke lunch spelen de kinderen één-op-één partijtjes, waarbij ze hun nieuwe kennis in de praktijk kunnen brengen. Uitsmijter van de dag is een Eredivisietoernooi, met een echte beker voor de winnaars. Als aandenken krijgen alle deelnemers een medaille.

De Voetbaldag wordt georganiseerd door NNSports en vindt plaats op sportpark “De Klinkenvlier” in Coevorden. De groep maakt gebruik van de velden en kleedkamers van V.V. Raptim. Meer info is te vinden op www.nnsports.nl.