Inbraak opslagruimte sportpark ’t Alterbarg

Onderstaand artikel is afkomstig van de website van RTV Drenthe, 19-10-2014 (http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/dieven-slaan-toe-bij-voetbalvelden-zweeloo)

ZWEELOO – Dieven hebben vannacht toegeslagen op het terrein van sportpark ’t Alterbarg in Zweeloo. Een flinke domper voor de stichting die het beheer van de voetbalvelden van VV Sweel doet.

De dieven hebben ingebroken in de opslagruimte van de stichting Beheer voetbalaccommodatie ’t Alterberg. “Ze hebben een bladblazer, een kettingzaag en ander gereedschap meegenomen”, vertelt de voorzitter van de stichting Jos van der A. “Het is heel vervelend, want we hebben geen verzekering omdat we te afgelegen liggen. We moeten alles zelf betalen”, aldus de voorzitter.

Zondegeld
De dieven namen ook de voorraad brandstof voor het gereedschap mee. Van der A: “We zijn nog in kaart aan het brengen wat er precies weg is. Maar het komt wel op duizend euro uit. Dat is duizend euro te veel, het is zondegeld.”

Beveiliging

De stichting gaat bekijken hoe ze het terrein beter kunnen beveiligen. “We gaan verlichting met een bewegingssensor installeren. Dit is ook een waarschuwing voor andere clubs; let op je spullen”, zegt de voorzitter van de stichting.

Polshoogte

Van der A vermoedt dat de dieven van te voren polshoogte hebben genomen op het terrein. “Ze hebben een kruiwagen van ons gebruikt. Die hebben we later teruggevonden in een sloot. Ze hebben er honderden meters mee moeten lopen naar een landweg”, aldus Van der A.

De diefstal komt bovenop de financiële domper van januari. Toen werden de velden in Zweeloo vernield door een auto.