In Memoriam : Wout Hilbrands

vv Sweel heeft met grote verslagenheid kennis genomen van het overlijden van Wout Hilbrands.

Met zijn markante persoonlijkheid was hij onlosmakelijk aan het voetbal in Zweeloo verbonden.

Wout heeft zich als vrijwilliger gedurende vele jaren zeer verdienstelijk gemaakt voor onze club. Hij was voetballer, teamcoach, bestuurslid van de supportersvereniging, maar ook en vooral kantinebeheerder. Nooit deed de club tevergeefs een beroep op de inzet van Wout.

Herinneringen en anekdotes zijn talloos. Wout genoot intens van zijn veelzijdige rol op ’t Alterbarg.

Het meest spraakmakend was toch wel zijn optreden als coach van het roemruchte veteranenteam. In die rol was hij een man van weinig woorden, maar naar de groep toe wel ontzettend duidelijk. Hij wist de spelers op zijn eigen wijze en met succes scherp te krijgen. Het leverde hem op ’t Alterbarg al snel de bijnaam Wout van Gaal op. En die naam raakte hij niet meer kwijt. Al in zijn eerste seizoen als verantwoordelijk coach (2007-2008) leidde Wout zijn ploeg op memorabele wijze naar de titel. Zweeloo heeft het geweten.

Het sportpark werd zijn tweede huis. Als kantinebeheerder was Wout dagelijks in touw om alles in goede banen te leiden en op alle kantineroosters prijkte steevast zijn naam. Hij was de rots in de branding.

Het nummer Oerend Hard – van de voormalige Nederlandse rockgroep Normaal – was zijn levenslied. Bij menig clubfeest besteeg Wout steevast het podium en werd trots en in lichte staat van opwinding luidkeels gezongen…… Zie gingen oeh, oehoe oehoe…… Oehoe oehoe oehoerend hard …..

Zijn gezondheid liet Wout helaas steeds meer in de steek. Wilskracht was er ruim voldoende, want Wout wilde ondanks zijn steeds brozer wordende gezondheid hoe dan ook naar ’t Alterbarg. Het was tekenend voor zijn verbondenheid.

De laatste maanden moest Wout het voetbal in Zweeloo loslaten. Dat deed hij met pijn en verdriet, maar zijn herinneringen aan een onvergetelijke voetbaltijd bleef hij koesteren. Met het trieste bericht van zijn overlijden houden we ons ook vast aan alle mooie herinneringen met Wout, zowel binnen als buiten het veld.

Bestuur en leden van vv Sweel wensen de familie heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Sweel zal zijn inbreng in ieder geval altijd laten voortleven.

De afscheidsplechtigheid voorafgaand aan de crematie wordt gehouden op vrijdag 2 augustus om 15.45 uur in crematorium De Meerdijk, Meerdijk 74 te Emmen.

Als u samen met de familie afscheid van Wout wilt nemen wordt u om 15.30 uur verwacht.

Na de plechtigheid is er gelegenheid om de familie te condoleren.