In memoriam : Lucas Masselink ( 1928 – 2021 )

Afgelopen zondag is vrij onverwachts op 92-jarige leeftijd Lucas Masselink overleden.

Lucas liet zich kennen als een betrokken en bescheiden clubman, die in meerdere opzichten een indrukwekkend leven achter de rug heeft. Het voetbal in Zweeloo was een belangrijk onderdeel van dat leven.

Lucas was liefst 80 jaar lid van onze club en kende een mooie sportieve periode op ‘t Alterbarg. Lucas speelde een aantal jaren in het eerste team. Na zijn actieve voetbalperiode werd hij elftalleider en nam zitting in de elftalcommissie.

vv Sweel neemt afscheid van een veel geprezen clubman, die tot het laatst verbonden bleef aan onze club. Maar bovenal ook afscheid van een markant ambachtsman. Lucas heeft als dorpssmid een enorme bijdrage geleverd aan het behoud van het cultuur-historisch erfgoed.

Voor al zijn verdiensten werd Lucas in 2010 benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

Woensdagvond is er tussen 19.00 en 20 00 uur gelegenheid om afscheid te nemen in de aula aan de Zwartakkersweg 1 in Zweeloo.

De begrafenis zal donderdag in besloten kring plaatsvinden.

vv Sweel