In memoriam Jan Warners (54)

Afgelopen week heeft ons het droevige bericht bereikt van het overlijden van Jan Warners uit Gieten. Jan was al enige tijd ernstig ziek.

Jan was samen met zijn vrouw Janny vele jaren uitbater van het clubcafé van ZBC. Zijn betrokkenheid bij die club was groot.

Memorabel waren de talrijke hoogtijdagen, zoals de beslissingswedstrijden om promotie. Daarbij was hem niets teveel en stond het gastvrije clubcafé Warners centraal in de feestelijkheden.

In 1997 verhuisde Jan samen met Janny en hun beide zoons Geertjan en Arjen naar Gieten. We kwamen Jan sindsdien met enige regelmaat tegen op het sportcomplex van v.v. Gieten, waar Jan als teamleider van Gieten 2 en kaderlid jarenlang actief is geweest. Steevast herinnerden we ons, zoals Jan het zo treffend kon zeggen, ‘die goeie oude en gezellige ZBC-tijd.’ Jan keek daar met een fijn gevoel op terug en heeft ook oprecht veel voor ZBC gedaan. Het was niet voor niets dat Jan en Janny het dorp Zweeloo en in het bijzonder de Zweeler voetbalgemeenschap na hun verhuizing zeker hebben gemist, maar gelukkig werd Gieten uiteindelijk hun domein. Bij de plaatselijke voetbalclub v.v. Gieten ontpopte Jan zich als een graag geziene gast. Dat beeld herkennen we moeiteloos uit zijn ZBC-periode.

Wij herinneren Jan als een warm en betrokken mens.

We wensen Janny, Geertjan en Arjen veel sterkte toe met dit grote verlies.