In Memoriam: Derk Ziengs (72) * Vaarwel supervrijwilliger *

Geschokt en ontdaan zijn wij door het plotseling overlijden van onze supervrijwilliger en doorgewinterde clubman Derk Ziengs.

Op 26 maart namen we afscheid van zijn vrouw Eefke en nu zeggen we met veel verdriet ook vaarwel tegen ‘onze’ Derk.

Vele jaren was hij één van de drijvende krachten binnen onze club. Sportcomplex ’t Alterbarg kreeg de voorbije jaren mede door zijn kennis en kunde een enorme facelift.

Derk was een man die eigenlijk nooit stil kon zitten en zijn sporen op alle fronten binnen onze club, de beheerstichting en de supportersvereniging meer dan verdiend heeft. Vrijwel iedere dag was hij op ’t Alterbarg te vinden.

Derk was loyaal, gepassioneerd, maar ook eigengereid. Hij draaide er nooit omheen en wist drommels goed wat hij wilde. Je moest van goeden huize komen om hem te overtuigen van andere inzichten. Hij had er soms moeite mee als er op het sportpark dingen gebeurden waar hij niet op voorbereid was. Derk kon dan mopperen, maar zolang het voor de club en voor ’t Alterbarg was, deed hij het gewoon.

Zijn overlijden laat een grote leegte achter, maar de mooie herinneringen aan een fantastische clubman zullen nooit vervagen.

We wensen zijn familie heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

vv Sweel

Stichting Beheer Voetbalcomplex ’t Alterbarg

Supportersvereniging vv Sweel

**

Er is gelegenheid afscheid te nemen en het register te tekenen op donderdag 22 april van 19.00 tot 20.00 uur in de aula, Zwartakkersweg 1 te Zweeloo.

**