IN MEMORIAM BERT BOSMAN (1945-2023)

In zijn woonplaats Emmen is afgelopen vrijdag Bert Bosman (77) overleden. Bert heeft zich na zijn periode als profvoetballer bij Sportclub Drenthe als trainer-coach zeer verdienstelijk gemaakt in het amateurvoetbal.

Bert kwam midden jaren ’80 naar ZBC en we bewaren aan deze periode warme herinneringen.

Bert wist bij voetballers altijd het goede en positieve te ontdekken en te benoemen. Hij was een voetbaldier en voetbalicoon.

Nadat Bert Bosman in 1989 ZBC verruilde voor Sc Angelslo is de clubliefde en de band met zijn vele voetbalvrienden uit Zweeloo onverminderd groot gebleven. Hoe kon het ook anders, want zijn zoons Jan-Marc en Alexander waren in die jaren vaste en gewaardeerde waarden in de hoofdmacht van ZBC.

In zijn rol als trainer-coach drukte Bert Bosman een aantal seizoenen op meerdere fronten een belangrijk stempel op de vereniging. Bert was een openhartige en kundige voetbalman. Hij was een aanhanger van aanvallend voetbal en bracht ZBC gedurende zijn verblijf een aantal keren dichtbij promotie naar de derde klasse.

“Sfeer is het toverwoord bij ZBC!”, zo sprak Bert destijds bij zijn afscheid als trainer-coach van de club uit Zweeloo. Dat gemoedelijke sprak hem als sfeermaker en mensen-mens enorm aan en het was niet voor niets dat we Bert nog vaak op ’t Alterbarg mochten verwelkomen.

Wij leven mee met Cisca, zijn kinderen Jan-Marc, Alexander, Afynke, schoondochters Dinanda en Judith, schoonzoon Emile, Mandy, kleinkinderen en familie die zonder hem verder zullen moeten.

Op dinsdag 24 januari is er tussen 18.30 uur en 19.30 uur gelegenheid tot afscheid nemen en het register te tekenen in het uitvaartcentrum aan de Weerdingerstraat 201, 7822 BK in Emmen.

Bestuur en leden vv Sweel