ALBERT REINDERS (1938 – 2017)

Deze week bereikte ons het verdrietige bericht dat Lid van Verdienste Albert Reinders op 78-jarige leeftijd is overleden.

Albert heeft in diverse functies zeer veel voor het voetbal in Zweeloo betekend.

Onnoemelijk vaak maakte Albert de afgelopen decennia vanuit zijn woning aan de Volmolenstraat de gang naar het sportcomplex t Alterbarg. Een even onnoemelijk aantal voetbal- en trainingsuren heeft Albert gedurende meer dan veertig jaar op datzelfde sportcomplex doorgebracht.

Albert heeft door zijn kennis en kunde, in diverse functies, een belangrijk stempel op de voetbalbeleving in Zweeloo gedrukt. Met name voor het jeugdvoetbal heeft hij baanbrekend werk verricht. Mede dankzij Albert kwam er structuur in de training en begeleiding van het aanstormend talent.

Talent dat Albert zelf overigens ook in voldoende mate bezat. Als B-junior debuteerde hij tijdens een belangrijke wedstrijd tegen Ruinen in het eerste elftal. Met namen als Anne en Tinus Nijhoving, Gerrit Wiebing, Cees Scheper, Piet de Boer, Jan Hoving en Piet van Brummelen speelde Albert gedurende een tijdsbestek van ruim tien seizoenen in de hoofdmacht van het toenmalige ZBC. Een elftal dat er in het seizoen 1964-1965 op glorieuze wijze in slaagde om Zweeloo op een kampioenschap te trakteren. Het was één van de vele successen die Albert met de club beleefde.

Na het beëindigen van zijn prestatieve loopbaan zette Albert zich met hart en ziel in voor de jeugdafdeling. Met enthousiasme en op zijn eigen vertrouwde en rustige wijze strooide Albert op ’t Alterbarg jarenlang met praktische oefenstof. Door zijn gedegen aanpak werd hij in brede kring binnen de club gewaardeerd en gerespecteerd.

Met veel plezier heeft Albert jarenlang met zijn gezin aan de Volmolenstraat in Aalden gewoond. Daar had Albert samen met zijn vrouw Willy graag willen blijven wonen. Echter de gezondheid liet de voorbije jaren steeds meer te wensen over en Albert verhuisde naar het zorgcentrum De Bleerinck in Emmen.

Van nu af aan moeten wij het doen met de herinneringen die we hebben aan Albert. We wensen Willy, de kinderen, kleinkinderen en verdere familie veel sterkte.

Maandagavond a.s. is er gelegenheid om afscheid te nemen. Dat kan tussen 19.00 uur en 19.30 uur in de aula in Zweeloo.

De crematie zal plaatsvinden in besloten kring.