Hoogeveen (zat) te sterk voor Sweel (zat)

Sweel (zat) heeft ook de tweede bekerwedstrijd verloren. Op ’t Alterbarg was Hoogeveen zaterdagmiddag met 0-4 te sterk. Bij rust was de stand nog 0-1.

Hoogeveen ging slordig met de geboden kansen om, want al voor rust had de equipe van Edwin Sabandar afstand kunnen nemen. Sweel kwam er in de counter af en toe gevaarlijk uit, maar doelpunten leverde dat niet op. Op slag van rust kwamen de bezoekers toch op verdiende voorsprong. Doelman Jaap Haan was kansloos op een rake kopbal.

In de 50e minuut werd de marge verdubbeld. Hoogeveen profiteerde optimaal van miscommunicatie tussen Jordy Darneviel en Jaap Haan. In de 70e minuut kwam Hoogeveen door een fraai afstandsschot op 0-3.

Vanaf dat moment kwam Sweel er ook niet meer aan te pas. Ruim tien minuten voor tijd werd de score uitgebouwd naar 0-4. Hoogeveen boekte een terechte zege en kan met een goed uitgebalanceerde ploeg in de 3e klasse zeker een rol van betekenis gaan spelen. Bij Sweel is daarentegen nog het nodige werk aan de winkel.