Hoofdmacht v.v. Sweel (zat) wint oefenduel tegen Witteveense Boys

v.v Sweel (zat) is de oefencampagne voortvarend van start gegaan. De formatie van trainer-coach Bert Wiebing won woensdagavond het uitduel tegen zondag 4e klasser Witteveense Boys met 3-4.

De thuisploeg was in het eerste bedrijf sterker en nam verdiend de leiding. Rick Hagenauw bracht de partijen echter nog voor rust op gelijke hoogte.

Na rust werd er driftig gewisseld (zes wissels aan de zijde van Sweel), maar dat gaf een positieve impuls aan het spel van de equipe uit Zweeloo. Er werd beter gecombineerd en de linies waren beter bezet.

Oefenmeester Wiebing zag dan ook een verzorgde aanvalsopbouw, waarbij de bezoekers ook fysiek sterker bleken dan de formatie uit Witteveen. Door goals van Thomas Kamman, Egbert Vugteveen en opnieuw Kamman zegevierde Sweel (zat) verdiend met 3-4.

Volgende week oefent de hoofdmacht van Sweel (zat) tegen Sc Erica 2, dat uitkomt in de reserve hoofdklasse.