Hoofdveld ’t Alterbarg ligt er weer picobello bij !

Grote waardering voor inzet vrijwilligers bij renovatie hoofdveld

Bij v.v. Sweel ging vrijdagavond een langgekoesterde wens in vervulling en kon er eindelijk weer gevoetbald worden op het compleet gerenoveerde hoofdveld. De eer viel te beurt aan de dames van Sweel Vr 3, tijdens een 7×7-wedstrijd. De mening van de speelsters was unaniem: de grasmat ligt er echt picobello bij! Een groot compliment is op zijn plaats voor het team vrijwilligers dat, samen met de firma Vos uit Ruinerwold, maandenlang keihard heeft gewerkt aan de realisatie van het nieuwe hoofdveld.

Een klus van jewelste! Nadat de oude grasmat werd verkruimeld, moest het veld gespit en aangedrukt worden. Daarna werd er liefst 300 ton verschralingszand opgebracht. Om het zand te vermengen met de ondergrond werd het veld daarna opnieuw gespit en aangedrukt. Er werd kunstmest opgebracht en vervolgens werd het graszaad gezaaid. Mede door de gunstige weersomstandigheden kon het zaad prima ontkiemen en zich goed wortelen in de ondergrond.

Na een aantal keren maaien bleek dat er echter toch nog dun bezette gedeelten waren. Het hoofdveld werd met een speciale zaaimachine daarom nog weer opnieuw ingezaaid. Na deze laatste werkzaamheden zorgde de robotmaaier uiteindelijk voor een strak en egale grasmat. Door een aantal vrijwilligers zijn de afgelopen weken de witte kalklijnen aangebracht en de doelen geïnstalleerd. Leden van de groenploeg hebben ook de dug-outs van een nieuw verfje voorzien en de kooinetten op het hoofveld zijn uitgedost in de oranje-zwarte clubkleuren van v.v. Sweel.

De beide hoofdmachten en het eerste damesteam van v.v. Sweel mogen vanaf dit weekend gebruikmaken van het nieuwe hoofdveld. Dat geldt ook voor de teams die deelnemen aan de 7×7-competitie.

Bijschrift foto : De vrouwen van Sweel Vr3 namen afgelopen vrijdagavond het schitterend gerenoveerde hoofdveld op sportpark ’t Alterbarg weer in gebruik. Dankzij de inzet van vele vrijwilligers ligt het veld er weer picobello bij! (Foto Ruud Janse / Ruud Janse Fotografie)