Hoofdmacht v.v. Sweel (zon) eervol ten onder in promotieduel (Update)

De hoofdmacht van Sweel (zon) speelt ook komend seizoen in de 4e klasse. De ploeg van trainer-coach Ruud Jalving won zondagmiddag op ‘t Alterbarg weliswaar met 2-1 van FC Ter Apel’96, maar op doelsaldo kwam de equipe uit Zweeloo tekort om de Groningers uit de derde klasse te stoten.

Sweel miste net de kracht om de schade van de eerste wedstrijd te herstellen. Qua voetbal deed de ploeg uit Zweeloo niet onder voor de Ter Apelers. De rood-zwarten startten beduidend beter dan Sweel. In het eerste deel van de wedstrijd konden Lars Stadman en cs niet veel meer doen dan de boel tegenhouden. FC Ter Apel  creëerde wel wat kansen, maar heel erg dreigend waren ze niet en dan was er altijd nog Jesper Reuvers.

VV Sweel 1- ter Apel 96 1 001

VV Sweel 1- ter Apel 96 1 013

Na een minuut of twintig ontworstelde Sweel zich aan de druk van de Groningers. Vanaf links kreeg Mark Nijenbanning een uitgelezen mogelijkheid om te scoren, maar hij schoot jammerlijk over. Vanaf de andere kant werd  Wilfred Kuipers vrij gespeeld, maar diens schot ging voor langs.

De meeste mogelijkheden waren voor Ter Apel, maar de beste voor Sweel. Een minuut of tien voor rust mocht Martijn van der Veen vanaf links een vrije trap nemen. Een niet al te sterk optreden van doelman Brian de Jonge en het stond zo maar 1-0 voor Sweel. Met de 1-0 ging ook de rust in.

VV Sweel 1- ter Apel 96 1 004

VV Sweel 1- ter Apel 96 1 003

In de tweede helft ging Sweel op jacht naar de tweede treffer. Met Michiel Hofman kwam er op rechts een beetje meer voetbal in het spel van Sweel, maar echt domineren lukte de oranje zwarten niet. De thuisploeg probeerde van alles om een treffer te forceren, maar het lukte niet doelman De Jonge in de problemen te brengen. Ruud Jalving bracht al zijn aanvallende krachten in stelling en toen viel plotseling uit het niets de gelijkmaker door Roy Hooiveld. Even was het doodstil op het Alterbarg. Dat duurde nog geen tien seconden. Direct na de aftrap maakte een Ter Apeler verdediger, in het nauw gebracht door Rink ten Berge, hands. Bal op de stip en Wilfred Kuipers schoot de bal zuiver in de hoek. Sweel streed voor elke meter, maar de mannen kregen de broodnodige tweede treffer niet op het scorebord.

FC Ter Apel blijft in de derde klasse en Sweel in de vierde klasse. Moe gestreden, maar met opgeheven hoofd verlieten de spelers het veld. Sweel heeft er alles aangedaan om te promoveren, maar het was net niet genoeg.