Hoofdmacht v.v. Sweel (zat) blijft 4e klasser

De hoofdmacht van Sweel (zat) speelt ook komend in de 4e klasse. De ploeg van trainer-coach Bert Wiebing werd dinsdagavond in Oentsjerk met 6-0 van de mat gespeeld en is daarmee uitgeschakeld voor promotie naar de 3e klasse. Bij rust was de wedstrijd al beslist, want de Friezen hadden toen al vier keer gescoord.

Afgelopen zaterdag hielden de partijen op ’t Alterbarg elkaar met 2-2 nog in evenwicht, maar de return waren de Friezen een maatje te groot. VC Trynwalden speelt nu een tweeluik tegen VIOD Driesum, met als inzet een ticket voor de 3e klasse.

Sweel (zat) moest duidelijk wennen aan de belabberde kwaliteit van het kunstgrasveld van de Friezen, maar die tijd was de bezoekers uit Zweeloo niet gegund. De thuisploeg stond al na amper vier minuten op een 1-0 voorsprong door een doelpunt van Hessel Breeuwsma en twee minuten later verdubbelde Oetsen Jansma, na een fout in de verdediging van Sweel, de marge (2-0). In de 25e minuut veroorzaakte Robin Sikken een strafschop en Jeroen IJsselmuiden bepaalde vanaf elf meter de stand op 3-0 en na een half uur spelen keek Sweel al tegen een onoverbrugbare 4-0 achterstand aan. Hessel Breeuwsma maakte zijn tweede treffer van de avond.

Na rust nam VC Trynwalden gas terug en Sweel was niet bij machte om nog iets terug te doen. Oetsen Jansma zette met twee treffers (70e en 72e minuut) de 6-0 eindstand op het scorebord.

De nacompetitie werd uiteindelijk een teleurstelling, maar dat geldt zeker niet voor het seizoen. Sweel (zat) kan terugzien op een goed debuut in de 4e klasse D, waarin het vooral sterk uit de startblokken schoot. Dankzij het overtuigende begin werd ook de 1e periodetitel veiliggesteld. ‘Het is echt zonde dat we het seizoen op deze wijze en met een ruime nederlaag moeten afsluiten, maar als we terugkijken dan kunnen we zeker met opgeheven hoofd de voetbalcompetitie 2016/2017 afsluiten.’

Scoreverloop:

1-0 Hessel Breeuwsma

2-0 Oetsen Jansma

3-0 Jeroen IJsselmuiden (strafschop)

4-0 Hessel Breeuwsma

5-0 Oetsen Jansma