Hoofdmacht Sweel (zon) verliest in slechtste wedstrijd van seizoen

De hoofdmacht van Sweel zal de wedstrijd tegen Valther Boys donderdagavond zo snel mogelijk willen vergeten. De ploeg van Ruud Jalving verloor op sportpark Duurshof met 1-0 en speelde één van de slechtste wedstrijden van het seizoen.

Voor de hardwerkende ploeg van trainer-coach Cor Huls was het al weer de vierde overwinning op rij.

Sweel kreeg in de beginfase wel een paar kansen, maar het was in de opbouw veel te voorspelbaar. Tegenover de nodige kansen van Sweel stond een enkele mogelijkheid voor de thuisploeg, maar die bleef zonder al te grote problemen overeind. De ploegen gingen met 0-0 aan de thee.

Ook in de tweede helft maakten de beide teams weinig indruk. Het bleef benedenmaats. Tien minuten voor tijd kwam Valther Boys niet eens onverdiend op 1-0 door een doelpunt van Gert-Jan Webers. Sweel kreeg vervolgens vanaf elf meter de gelegenheid om de gelijkmaker op het scorebord te zetten, maar aanvoerder Remmert Verbrugge slaagde er niet in om doelman Gideon van Lottum te verschalken.

Sweel was in de slotfase nog wel het meest in balbezit, maar wist zich niet door de compacte verdediging van Valther Boys te spelen. Het bleef bij 1-0 en daarmee deed Sweel in de strijd om een ticket voor de nacompetitie slechte zaken.

Overige uitslagen 4e klasse D:

DSC’65 – WKE’16   0 – 4

Bargeres – Protos  1 – 0