Hoofdmacht Sweel (zon) houdt vizier op 3e periodetitel

In de strijd om de derde periodetitel heeft de hoofdmacht van Sweel (zon) op bezoek bij Wijster uitstekende zaken gedaan. De ploeg van Ruud Jalving zegevierde met 0-1. De equipe uit Zweeloo staat in de 3e periode nu op gelijke hoogte met Dedemsvaart en Weerdinge. Bovendien staat Sweel voorlopig op een veilige plaats (9e) op de ranglijst.

Wijster 1 - VV Sweel zo 1 006

Sweel behaalde een verdiende, maar zwaarbevochten overwinning in Wijster.

De eerste kans was voor Wouter van der Veen, maar de frele aanvaller kwam verkeerd uit en moest met links afwerken en dat lukte net niet. Het duurde een kwartiertje voordat er weer gevaar dreigde voor de Wijster defensie. Na een corner ontstond er een scrimmage voor het doel, maar de bal wilde maar niet goed voor een Sweler voet vallen, al was Siebert Looije dicht bij zijn doelpunt. Tien minuten later stokte de adem in de Sweler kelen na een verkeerde uitgooi van keeper Jesper Reuvers. Met stoom en kokend water werd voorkomen dat Wijster de leiding nam. Dat zou ook tegen de verhouding in zijn geweest.

Wijster 1 - VV Sweel zo 1 016

Aan de andere kant viel wel een doelpunt. De pijlsnelle Kylian Hidding glipte tussen twee verdedigers door en gaf de bal prima voor, op de vrijstaande Michiel Hofman. Met een schuiver wist hij te scoren, al was de Wijster doelman nog bijna winnaar, maar langzaam rolde de bal toch over de doellijn. De tweede helft was Sweel over het algemeen de bovenliggende partij, al beet Wijster af en toe venijnig van zich af. Jan Roelof Jansen speelde een puike partij als laatste man met voor hem een degelijk voetballende Rick Assen. Direct na rust scoorde Martijn van der Veen bijna uit een vrij trap, maar de bal werd uit de bovenhoek getikt.

Even later had doelman Reuvers het geluk aan zijn zijde, toen een diagonaal schot op de paal belandde. De Wijster defensie had de handen meer dan vol aan Kylian Hidding, die twee keer langs een centrale verdediger glipte en beide keren onreglementair tegen het gras werd gewerkt. Twee keer geel en ook nog door de zelfde speler. Dat betekende tien tegen elf. Dit had niet zo veel invloed op het spelbeeld. Sweel kon de numerieke meerderheid jammer genoeg niet verzilveren. Sweel creëerde  wel veel kansen, maar was jammer genoeg niet in staat ze te verzilveren. Dat was eigenlijk het enige smetje. Voor Wijster zaten er wel wat smetjes op deze wedstrijd. De ploeg liep tegen nog al wat gele kaarten op wegens foeteren op de leidsman.

Wijster was niet vaak gevaarlijk, maar in de zeventigste minuut waren de groen-witten dicht bij de gelijkmaker, maar de goed keepende Jesper Reuvers stak daar met een geweldige redding een stokje voor.

Door deze verdiende overwinning klautert vv Sweel op richting middenmoot. Volgende week komt kampioenskandidaat Weerdinge naar ’t Alterbarg.

Wijster 1 - VV Sweel zo 1 004

Uitslagen 4e klasse D