Hoofdmacht Sweel (zon) blijft steken op teleurstellend gelijkspel

De hoofdmacht van Sweel kon zich zondagmiddag in een matige wedstrijd niet ontdoen van het laag geklasseerde SVBC. Op sportpark ’t Alterbarg werden de punten gedeeld na een 0-0 gelijkspel.

Sweel maakte een vrij machteloze indruk en de nummer 11 van de 4e klasse D bleef dan ook vrij eenvoudig overeind. Voor rust had Sweel via Arjan Kalsbeek wel de beste kans om op voorsprong te komen, maar zijn schot schampte de lat. Aan de andere kant kreeg ook SVBC een grote kans, maar doelman Jesper Reuvers kon een treffer voorkomen.

In de tweede helft konden de beide ploegen evenmin overtuigen. Wouter van der Veen was nog het dichtst bij een treffer, maar oog in oog met SVBC-doelman Jan Wassing moest de rappe Sweel-aanvaller het afleggen. Ook routinier Remmert Verbrugge probeerde met een paar individuele acties de ommekeer te forceren, maar dat mocht niet baten.

In de slotfase drong Sweel nog wel aan, maar de equipe van Ruud Jalving kwam niet verder dan een teleurstellend gelijkspel. In de strijd om een ticket voor de nacompetitie liet Sweel daarmee twee dure punten liggen. Komende zondag gaat het op bezoek bij Sellingen.

Uitslagen 4e klasse D :

EMMS – EHS’85   6 – 1