Hoofdmacht Sweel (zat) zeer overtuigend kampioen 5e klasse E

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft zaterdagmiddag de kroon op het werk gezet. De equipe uit Zweeloo veroverde de titel van de vijfde klasse E door op sportpark ‘t Alterbarg Erica’86 met liefst 9-1 te verslaan. De ongenaakbare ploeg van trainer-coach Bert Wiebing was voor eigen publiek geen partij voor de formatie uit Erica.

Sweel kamp1

Jurjen Huitema zette de thuisploeg in de 12e minuut op 1-0 voorsprong. Willy Lubowa maakte na een halfuur spelen aan het laatste beetje onzekerheid een einde (2-0). Nog voor rust was Lars Sikken twee keer doeltreffend (4-0).

In de tweede helft bleef het een eenrichtingsverkeer en door doelpunten van Sikken, Lubowa (2x), Huitema en Hadi Zamadian stond er na 90 minuten een zeer overtuigende 9-1 eindstand op het scorebord.

Sweel kamp3

Bijschrift foto: Hadi Zamadian schiet voor open doel de 9-1 tegen de touwen.

Sweel had tegen de formatie uit Erica een punt genoeg om kampioen te worden. En dat met nog vier duels te gaan. De cijfers spreken boekdelen: 20 wedstrijden, 20 zeges. Sweel is is de eerste kampioen in district Noord.

De succesvolle trainer-coach Bert Wiebing genoot van de feestvreugde. Wiebing heeft op ’t Alterbarg de wind in de rug. Hij heeft de beschikking over een uitgebalanceerde selectie. ‘Vooral de manier waarop we kampioen worden geeft veel vertrouwen en voldoening. Ik kijk dan ook met met veel vertrouwen naar het nieuwe seizoen.” De goede mix van ervaring, organisatie en scorend vermogend ligt volgens Wiebing aan de basis van het succes. “Voeg daarbij de brede selectie en dan kun je echt spreken van een zeer succesvol seizoen. Het is nu zaak om de selectie intact te houden. Op basis van de huidige groep denk ik zeker dat we in de 4e klasse een rol van betekenis kunnen spelen.’

(snel meer)