Uitblinkende Sweel-doelman Thomas Kamman houdt Veendam 1894 van zege af

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft de finale van de nacompetitie bereikt. De ploeg van trainer-coach Ruud Jalving versloeg Veendam 1894 zaterdagmiddag in een spannende wedstrijd na strafschoppen: 4-5. De 120 minuten voetballen aan de Langeleegte hadden twee doelpunten opgeleverd: 1-1.

Thomas Kamman

Sweel kwam in de tweede helft via een schitterende vrije trap van Rick ter Avest, na een overtreding op Bert-Jan Volders, op 0-1. Pas in de slotfase van de reguliere speeltijd kregen de Oost-Groningers de hardwerkende bezoekers uit Zweeloo echt aan het wankelen, maar dan was er altijd nog de uitblinkende doelman Thomas Kamman. Diep in blessuretijd moest Kamman toch capituleren en dwongen de Oost—Groningers alsnog een verlenging af: 1-1. Dat was op basis van de krachtsverhouding overigens terecht, want de Veendammers hadden de beste kansen.

Getoonde vechtlust

Dat de hoofdmacht van Sweel kan vechten bewees het niet alleen in de reguliere speeltijd, maar zeker ook in de verlenging. De getoonde vechtlust was hartverwarmend en de ploeg bleef soeverein overeind. En dus was er in Veendam uiteindelijk een strafschoppenserie nodig om een beslissing te brengen. Daarin trok Sweel aan het langste eind: 4-5.

Sweel-coach Ruud Jalving prees zijn ploeg en stand-in doelman Thomas Kamman na het zeker stellen van de finaleplaats. ‘We kunnen zeer tevreden zijn met hoe we hier hebben gespeeld. Mijn ploeg heeft alles gegeven en zich kranig geweerd tegen een sterk Veendam 1894.’

Sweel speelt zaterdag op ’t Alterbarg in Zweeloo om 14.30 uur de finale tegen WVV uit Winschoten. Inzet is een ticket voor de 4e klasse.

Foto: Gerda Looije