Paasweekend legt hoofdmacht Sweel (zat) geen windeieren

In de race om de titel heeft de hoofdmacht van Sweel (zat) dit paasweekend geen fouten gemaakt. Paaszaterdag werd VEV in Klazienaveen-Noord met 0-7 geklopt. Op paasmaandag werd een nipte 0-1 zege geboekt op middenmoter Wagenborger Boys.

Paasmaandag ging de formatie van Bert Wiebing op bezoek bij Wagenborger Boys en speelde het duidelijk minder flitsend dan tegen VEV. Vooral de harde wind speelde de beide ploegen parten.

De equipe uit Noord-Groningen deed de punten bepaald niet cadeau aan de ongeslagen koploper en vocht voor iedere meter. Bij rust was het nog 0-0.

In de tweede helft had Sweel het overwicht, maar het duurde tot de 80e minuut voordat het krachtsverschil in een doelpunt werd uitgedrukt. Lars Sikken werd matchwinnaar: 0-1. Komende zaterdag speelt Sweel om 14.00 uur de uitwedstrijd tegen Veendam 1894.

Uitslagen 5e klasse E

Wagenborger Boys – Sweel (zat)   0 – 1