Hoofdmacht Sweel (zat) heeft Sweelpop nog in de benen

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft een slechte ‘generale repetitie’ achter de rug in aanloop naar de competitiestart tegen Avereerst. In de laatste wedstrijd van de poulefase van het KNVB-districtsbekertoernooi verloor de formatie van Bert Wiebing met 2-1 bij zondag 5e klasser EEC.

Door het verlies in Ees is Sweel (zat) uitgeschakeld in het KNVB-bekertoernooi. De ploeg had nog duidelijk last van de naweeën van een geslaagd Sweelpop-feest.

De eerste helft speelden de bezoekers uit Zweeloo ver onder hun niveau. EEC kwam al na tien minuten spelen op 1-0. Na rust herpakte de ploeg zich, maar wist zich met een aantal prima kansen helaas niet te belonen. Een kwartier voor tijd lukte dat alsnog: Egbert Vugteveen bracht met een mooie volley de partijen weer op gelijke hoogte. In de slotfase ging het na slordig uitverdedigen alsnog mis: 2-1.

Zaterdag a.s. gaat het in het Overijsselse Avereest om het echie. De ploeg van Bert Wiebing mag zich vasthouden aan het aloude gezegde: dat een slechte generale doorgaans een goede uitvoering oplevert.