Het Nederlands voetbal staat stil bij het overlijden van Johan Cruijff

Iedereen is erg geraakt door het bericht dat Johan Cruijff donderdagmiddag op 68-jarige leeftijd is overleden in Barcelona.

Cruijff overleed in het bijzijn van zijn familie, naar wie onze gedachten op dit moment uitgaan. Het overlijden van Cruijff is een groot verlies voor het Nederlands Voetbal en er wordt dan ook op verschillende manieren stilgestaan bij de dood van Cruijff.

Zoals bekend, speelt het Nederlands elftal vandaag (vrijdag 25 maart) een interland in Amsterdam tegen Frankrijk. Vanwege de grote verdiensten van Johan Cruijff voor het nationale en internationale voetbal, zal de wedstrijd in de 14e minuut worden stilgelegd voor een minuut stilte.

De KNVB roept voetbalverenigingen en officials op, om in het komende Paasweekeinde in het amateurvoetbal ook een moment stil te staan bij het overlijden van Cruijff. Dit kan door op beide speeldagen op het sportpark de Nederlandse vlag halfstok te hangen en voorafgaand aan de wedstrijd(en) van het eerste elftal een minuut stilte in acht te nemen.

(Bron foto : ANP)