Henry Vos (53) uit Hollandscheveld nieuwe hoofdtrainer Sweel Vr 1

vv Sweel heeft de zoektocht naar een nieuwe trainer voor de dameshoofdmacht succesvol afgerond. De club uit Zweeloo presenteert Henry Vos als de nieuwe hoofdcoach. De vacature stond bijna een jaar open.

Met de 53-jarige inwoner van Hollandscheveld haalt de club uit Zweeloo niet alleen een trainer met veel vlieguren binnen, maar ook een man met een grote passie voor het vrouwenvoetbal. Vos is een voetbalman die kan bogen op een ruime ervaring en die mee wil groeien met de vereniging. Hij was eerder werkzaam bij vv Hollandscheveld, vv Hoogeveen en is aan zijn derde seizoen bezig bij VVAK Vr 1 uit Alteveer/Kerkenveld, actief in de derde klasse.

“Fantastische groep”
Henry Vos, die in het verleden als speler actief was voor vv Hollandscheveld en ZZVV, kijkt uit naar de nieuwe uitdaging die hem op ’t Alterbarg wacht. “Het is in een woord een fantastische groep. De teamspirit is groot en er zit nog veel rek in de ploeg.” Volgens Vos ligt er bij vv Sweel niet alleen een goed doordacht plan op tafel voor de ontwikkeling van het meisjes- en damesvoetbal, maar hij wordt straks ook onderdeel van een gretige en beloftevolle spelersgroep. “Natuurlijk is dit een mooi perspectief om een vervolg aan mijn trainersloopbaan te geven. Als trainer hoop ik de vrouwen technisch en tactisch te laten groeien en met mijn ervaring naar een hoger niveau te tillen. Ik kijk er enorm naar uit om hier te beginnen”, zegt de medewerker van Holterman Wapeningsstaal BV uit Markelo.

Ook de technische commissie van vv Sweel is uitermate content met de komst van Vos. “We hebben lang moeten zoeken naar een nieuwe en geschikte trainer voor onze vrouwenhoofdmacht, maar we zijn blij dat nu in die zoektocht zijn geslaagd. In de gesprekken met Henry werd ons duidelijk dat hij nog veel opwaarts potentieel ziet in onze jonge selectie enthousiaste vrouwen. Met daarnaast een goed gevulde jeugdopleiding. Henry straalt passie en lef uit en dat past prima bij onze vrouwen.” zegt de technische commissie in een reactie.

Thijs, Jaap, Fakie en in het bijzonder teamleider Ruben

Thijs Nijland, Jaap Scholing en Fakie Rotmensen hebben dit seizoen als trainer de honneurs bij Sweel Vr1 waargenomen. De TC is het drietal erkentelijk voor hun inzet. ”We hebben moeten improviseren, maar mede dankzij Thijs, Jaap en Fakie hebben we het vrouwenteam op de trainingsavond zo goed mogelijk kunnen faciliteren. Uiteraard geldt dat in het bijzonder voor de betrokkenheid van teamleider Ruben Looije, die al jarenlang aan het elftal verbonden is. ”