Henk Mekkes zet punt achter actieve voetballoopbaan

Henk Mekkes heeft een punt achter zijn actieve spelerscarrière gezet die hem langs tal van mooie voetbalvelden in de wijde omgeving heeft gebracht. Mekkes is tientallen jaren als speler aan de voetbalsport verbonden geweest. Spelers van Sweel 4 (zon) bezorgden hem onlangs op sportpark ’t Alterbarg een groots en verdiend afscheidsfeest.

De verbondenheid reikt echter veel verder. Auto Mekkes is een begrip in Aalden-Zweeloo en onlosmakelijk verbonden met het voetbal in Zweeloo. Henk is al meer dan 25 jaar sponsor van het voetbal in Zweeloo. Zeg je vv Sweel, dan zeg je ook Auto Mekkes!

Als sponsor blijft Henk nog steeds actief, maar de onlangs 65 jaar geworden sportman in hart en nieren heeft toch besloten om definitief een punt te zetten achter zijn actieve voetbalcarrière.

Henk en Dinie zijn in oktober 1977 verhuisd naar Zweeloo. In het seizoen 1978/1979 heeft Henk de overstap gemaakt van VKW naar Z.B.C. waar Henk jaren verdienstelijk in de hoofdmacht heeft gespeeld.

Henk én voetbal is een twee-eenheid, dat weten we allemaal en toen de kleinkinderen ook gingen voetballen was het hek helemaal van de dam. Henk kan daar enorm van genieten en valt zelfs wel eens in als trainer bij de jeugd van v.v. Sweel, maar dan wel bij zijn eigen kleinkinderen natuurlijk.

Namens v.v. Sweel 4 (zondag) werd hij op de afsluitende dag van het voetbalseizoen nog even flink in het zonnetje gezet. Samen met Dinie werd hij in een prachtige witte limousine naar het sportpark gebracht. Daar werd Henk een seizoenskaart van v.v. Sweel 4 (zon) voor het seizoen 2015/2016 aangeboden, waarmee hij alle uit- en thuiswedstrijden van dat team kan bezoeken. Daarnaast was er natuurlijk ook nog een fraai boeket bloemen en die werden hem, onder het toeziend oog van zijn kinderen, aangeboden door zijn vier kleinkinderen. Dat was natuurlijk met afstand het mooiste kado!