Goede start voor Sweel (zon) (Update)

Sweel (zon) is de competitie goed van start gegaan. De wedstrijd tegen promovendus Pesse werd met 1-3 winnend afgesloten.

Twee vroege treffers zorgden voor een moeilijke start voor de promovendus, die ze niet meer te boven kwamen. De thuisploeg kreeg in de eerste tien minuten van de wedstrijd al twee tikken te verwerken. Eerst scoorde Kylian Hidding het openingsdoelpunt, waarna Wilfred Kuipers een paar minuten later de voorsprong verdubbelde voor Sweel: 0-2.

Daarna kwam Pesse meer in de wedstrijd, maar de ploeg werd alleen gevaarlijk uit standaardsituaties. Daar kende doelman Jesper Reuvers geen problemen mee, terwijl aan de andere kant Pesse-doelman Ronald Zwets een schot van Kuipers pareerde. Na een half uur spelen kwam Pesse terug in de wedstrijd. Arnout Vos zorgde voor de aansluitingstreffer namens de thuisploeg: 1-2. Op slag van rust was Vos opnieuw gevaarlijk, maar de gelijkmaker bleef uit.

In de tweede helft kwam het eerste wapenfeit van Pesse-kant, maar met een afstandsschot wist aanvoerder Arnoud Luten doelman Reuvers niet te verrassen. Pesse bleef vervolgens zoeken naar de gelijkmaker, maar doelpogingen van invaller Jeffry Brus, Patrick Poeste en Marko Steenbergen brachten de Reuvers niet in de problemen. Aan de andere kant voorkwam Ronald Zwets dat Sweel kon scoren, terwijl de corners die volgden onschadelijk werden gemaakt door Edwin van Dam en Steenbergen.

De bezoekers uit Zweeloo moesten het de laatste twintig minuten doen met tien man, want Martijn Hilbrands moest met rood het veld verlaten. Pesse wist echter niet te profiteren van een man-meer-situatie en moest zelfs een derde treffer toestaan. Ruben Looije besliste een kwartier voor tijd de wedstrijd definitief in het voordeel van Sweel. In het vervolg van de wedstrijd was Pesse niet meer in staat om terug in de wedstrijd te komen.

Komende zondag wacht voor Pesse de eerste uitwedstrijd van het seizoen tegen Valther Boys. Sweel ontvangt DSC’65, dat vandaag met 3-0 te sterk was voor Witteveense Boys.

Overige uitslagen in 4e klasse D”:

Bargeres – Schoonebeek   0 – 1

Dedemsvaart – Wijster   3 – 1